رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهرتهران اعلام کرد:

درخواست لغو واگذاری 2مجموعه بزرگ به بانک‌شهر/بدهی5 هزار میلیاردی به دو بانک

درخواست لغو واگذاری 2مجموعه بزرگ به بانک‌شهر/بدهی5 هزار میلیاردی به دو بانک

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اعلام بدهی 5 هزار میلیاردی شهرداری به دو بانک ، خواهان لغو واگذاری دو مجموعه بزرگ به بانک‌شهر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد سالاری با اشاره به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در مورد میزان بدهی شهرداری به بانک‌ها و پیمانکاران به ایسنا گفت: شهرداری 8514 میلیارد تومان به پیمانکاران و حدود 12 هزار میلیارد تومان نیز به بانک ها بدهکار است.

وی با طرح سوال چرا شهرداری قبل از ارائه لایحه برای فروش شهروند و شهرآفتاب و تصمیم شورا در این مورد، این گزارش را ارائه نکرده گفت: با ارائه این گزارش مشخص شد اعضای شورا در یک فضایی که توام با عدم اطلاعات دقیق از میزان بدهی شهرداری به بانک شهر بود، تصمیم بر واگذاری شهرآفتاب و شهروند گرفتند! این گزارش نشان می دهد شهرداری کلا 5200 میلیارد تومان به بانک شهر بدهکار است و حالا در ازای آن کل سهام نمایشگاه شهرآفتاب و 60درصد سهام فروشگاه شهروند را به بانک شهر واگذار کرده ، قطعا این واگذاری بیشتر از میزان بدهی است.

وی در مورد مجموعه بدهی شهرداری به بانک تجارت و بانک ملی که جمعا حدود 5000میلیارد می‌شود گفت: جمع بدهی این دو بانک با میزان بدهی شهرداری به بانک شهر تقریبا یکسان است و بجز این بانک ها شهرداری حدود 2000 میلیارد تومان دیگر نیز به سایر بانک ها بدهی دارد. حال جای سوال است چرا شهرداری واگذاری‌ها را برای این بانک ها مطرح نکرد؟

سالاری افزود: براساس این واگذاری هادر شورای شهر قرار بود ، بخشی از شهر آفتاب برای شهرداری بماند اما هنوز این مهم نهایی نشده و حتی در مصوبه ای که چمران ریاست شورا نوشته صحبت از واگذاری 100درصدی نمایشگاه شهرآفتاب است  این برخلاف آنچه در فرآیند تصویب این واگذاری ها در صحن شورا و جمع بندی نهایی آن تصمیم گیری شد است.

وی افزود: متاسفانه این مسئله نشان می دهد شهرداری در ارائه گزارش‌ها و لایحه ارائه شده، صداقت نداشته و از سویی دیگر هیات رئیسه شورا نیز باید شهرداری را مکلف می‌کرد قبل از تصمیم برای شهروند و شهرآفتاب، گزارش بدهی‌هارا اعلام کند تا بعد از آن برای همه بدهی‌ها فکری می کردیم.

سالاری با بیان اینکه زمانی که لایحه فروش شهروند و شهرآفتاب در شورا مطرح شد من اعتراض و درخواست کردم  در این مورد، زمانی تصمیم بگیریم که تکلیف بدهی‌های شهرداری مشخص شود ادامه داد: شهرداری گزارشی که در این میان داد گزارش کلی و تفکیک نشده بود و در این گزارش نیامده بود که شهرداری به کدام بانک‌ها به چه میزان بدهکار است و حالا بعد از تصمیم در مورد شهرآفتاب میزان بدهی را به تفکیک ارائه کرده است.

وی گفت: باید در شورا طرحی تهیه کنیم مبنی براینکه تصمیم ما در رابطه با واگذاری 60درصدی سهام فروشگاه شهروند ونمایشگاه شهرآفتاب ملغی شود تا در مورد بدهی مابقی بانکها و پیمانکاران تصمیم بگیریم چراکه درست نیست ما دو سرمایه بزرگ شهر را به بانکی بدهیم که بدهی آن کمتر از مبلغ واقعی املاک است!

وی با تاکید بر اینکه فلسفه تصمیم گیری اکثریت اعضا شورا برای واگذاری شهروند و شهرآفتاب به دلیل بدهی و جریمه زیاد شهرداری به بانک شهر بود که در نهایت به ضرر شهروندان می‌شد گفت: با توجه به وضعیت موجود به نظر می‌رسد شهرداری تهران می‌خواهد مجددا مبلغی قابل توجه از بانک شهر بگیرد و آن را صرف اتمام و ساخت تعدادی از پروژه‌هایی که اولویت‌دار نیستند کند ، در صورتی که اکنون اولویت با پرداخت بدهی ها و اتمام پروژه های نیمه تمام است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا