رئیس کل سازمان امور مالیاتی اعلام کرد:

عظیم ترین پروژه اقتصادی ایران با طرح جامع مالیاتی/ تغییر مهم در شیوه

عظیم ترین پروژه اقتصادی ایران با طرح جامع مالیاتی/ تغییر مهم در شیوه

رئیس کل سازمان امور مالیاتی طرح جامع مالیاتی را عظیم ترین پروژه اقتصادی دانست و از برچیده شدن شیوه علی الراس تا سه سال آینده و استفاده از اطلاعات واقعی و اسناد و مدارک مودی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس کامل تقوی نژاد در نشست شورای گفتگوی دولت گفت: تامین هزینه‌های کشور از محل درآمدهای مالیاتی از اساسی‌ترین محورهای اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رودو در حال حاضر مهمترین برنامه نظام مالیاتی مبارزه با فرار مالیاتی و افزایش عدالت مالیاتی است و رشد مالیات ها نیز از محل بسط منابع جدید، گسترش تور مالیاتی و شناسایی مودیان جدید تامین خواهد شد.

وی با بیان دریافت مالیات عادلانه و منصفانه تصریح کرد: سازمان امورمالیاتی به هیچ عنوان بنا نداردبا بی عدالتی و فشار بر مودیان موجود یا افزایش نرخ مالیات‌ها، رشد درآمدهای مالیاتی را جبران کند.

وی با اشاره به اینکه مالیات نقش مهمی در تامین هزینه‌های مربوط به امنیت، بهداشت و درمان، آموزش و دیگر هزینه‌های اجتماعی دارد اظهار داشت: تنها در یکسال گذشته، رقمی معادل 14هزار میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل عوارض ارزش افزوده واریز شده است. یک درصد از سهم مالیات بر ارزش افزوده مطابق قانون به بخش سلامت اختصاص می یابد و مردم حق دارند بدانند مالیاتی که پرداخت می کنند در چه محل‌هایی هزینه می‌شود.

وی از برنامه‌های جدید نظام مالیاتی برای ایجاد شرایط مناسب اقتصادی سخن گفت و اظهار داشت: در اصلاحیه جدید قانون مالیات های مستقیم، مشوق ها و حمایت های خوبی از تولید و صادرات پیش بینی شده که مهمترین آنها کاهش نرخ مالیات ها، هدفمندسازی معافیت ها و ارایه مشوق های متعدد به فعالان اقتصادی است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در رابطه با تقویت ضمانت‌های اجرایی قانون در اصلاحیه جدید، اصلاحات موثری صورت گرفته که بحث جرم انگاری مالیات از مهمترین آنها به شمار می رود و از این پس شاهد برخورد جدی و قاطع دستگاه مالیاتی با مودیانی که به هر شیوه متوسل به فرار مالیاتی می‌شوند خواهیم بود.

تقوی نژاد ایجاد اشتغال، حمایت از بخش تولید و صادرات و حمایت از بخش های تعاون و گردشگری را از دیگر رویکردهای حاکم بر اصلاحیه جدید قانون مالیات‌های مستقیم برشمرد.

وی با اشاره به تسهیل شرایط استرداد مالیاتی براساس اصلاحیه جدید گفت: در مورد استرداد مالیات بر ارزش افزوده بخش صادرات تسهیلاتی ایجاد کرده‌ایم، تا برای مودیانی که در بخش مالیات بر ارزش افزوده بدهی نداشته باشند، ظرف یک ماه استرداد صورت گیرد.

تقوی نژاد به اجرای طرح جامع مالیاتی به عنوان عظیم ترین پروژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح، ضمن هوشمندسازی سیستم مالیاتی و امکان تعیین مالیات براساس اطلاعات واقعی سامانه های اطلاعاتی در اختیار، رابطه ممیز و مودی نیز به حداقل ممکن خواهد رسید و همچنین ظرف مدت سه سال، شیوه علی الراس به طور کامل از نظام مالیاتی برچیده خواهد شد و ملاک تشخیص درآمد، اطلاعات واقعی و اسناد و مدارک مودی خواهد بود.

وی از تفویض اختیار بخشودگی جرایم قابل بخشش قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور خبر داد و گفت: براساس بخشنامه قبلی، مودیانی که تا پایان شهریورماه اصل مالیات خود را پرداخت می کردند،جرایمشان بخشوده می شود. اختیار بخشودگی جرایم تا پایان سال 96 تمدید شده است.

تقوی نژاد افزود: از آنجا که یکی از کارکردهای اصلی نظام مالیات بر ارزش‌افزوده افزایش شفافیت در اقتصاد از طریق شناسایی زنجیره تولید و توزیع کالاها می‌باشد، لذا اجرای کامل قانون مالیات بر ارزش‌افزوده یکی از مهمترین راهکارهای نظام مالیاتی کشور برای مقابله با فرار مالیاتی است و در این راستا لایحه دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده با شناسایی مشکلات قانونی و اجرایی گذشته، در دست بررسی است که ارایه نظرات و دیدگاه های بخش خصوصی در مورد این قانون، می تواند به غنای این قانون بیانجامد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا