امضای یادداشت تفاهم همکاری ایمیدرو و سازمان زمین شناسی فنلاند

امضای یادداشت تفاهم همکاری ایمیدرو و سازمان زمین شناسی فنلاند

گروه اكتشاف و زمين شناسي - ایمیدرو و سازمان زمین شناسی فنلاند یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند. این سند همکاری در حاشیه «سمپوزیوم بین المللی فعالان فرآوری مواد معدنی و سومین کارگاه آموزشی بین المللی فرآوری سنگ آهن و فلزات پایه کارشناسان حوزه اکو»، به امضای رییس هیات عامل ایمیدرو و مدیر کل سازمان زمین شناسی فنلاند رسید.

به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل ایمیدرو در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با اشاره به اینکه این یادداشت تفاهم در 3 محور متمرکز شده، تصریح کرد: هدف از امضای این یادداشت تفاهم، همکاری بین ایمیدرو و سازمان زمین شناسی فنلاند در زمینه اکتشاف، استخراج معادن و تبادل اطلاعات فنی بین 2 کشور است. همکاری آموزشی بین 2 سازمان، از دیگر اهداف تفاهم نامه است که اجرایی خواهد شد.

وی افزود: طبق تفاهم نامه مذکور، همکاری ها در زمینه فرآوری عناصر نادر خاکی بین 2 کشور انجام خواهد شد. توجه به این امر، موضوع بسیار مهمی است و ایمیدرو برای توسعه این حوزه، بودجه مناسبی تخصیص داده است. رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: تاکنون نتایج خوبی از مطالعات فنی مهندسی و بومی سازی دانش مربوط به آن، به عمل آمده است که رونمایی از شمش میش متال (Misch metal)، (متشکل از 4 عنصر نادر خاکی شامل سریم، لانتانیوم، نئودینیوم و ایتریم) در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، از جمله این اقدامات است.

کرباسیان با اشاره به اقدامات دفتر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو در زمینه برنامه های آموزشی بین المللی این مجموعه گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی سنگ آهن و فلزات پایه برای کارشناسان کشورهای عضو اکو برای سومین سال پیاپی، در راستای برنامه های این بخش است.

کارگاه امسال نیز همزمان با سمپوزیوم بین المللی فعالان معدنی برگزار شد و مسئولانی از شرکت های معتبر بین المللی نظیر موسسه کانادایی هَچ (Hatch)، آفریقای جنوبی، استرالیا، آلمان، هند و نمایندگانی از سازمان اکو در آن حضور یافتند.
وی ادامه داد: محور سخنرانی های این سمپوزیوم باطله های معدنی، صرفه جویی در مصرف انرژی و آب، مساله زیست محیطی و فناوری های نوین است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: در میان برنامه های آموزشی بین المللی ایمیدرو، آموزش 12 نفر از کارشناسان افغان با همکاری موسسه جی آی زد (GIZ) آلمان بوده است.

کرباسیان با بیان اینکه یکی از وظایف ایمیدرو، توسعه حوزه آموزش و پژوهش معدن و صنایع معدنی برای همه شرکت های دولتی و خصوصی بوده و در کنار فعالیت های اجرایی، طرح های پژوهشی انجام می دهد، اظهار داشت: اکنون با 22 دانشگاه از جمله دانشگاه صنعتی شریف، تهران و دانشگاه آزاد در حوزه معدن و صنایع معدنی و اموری همچون انرژی، محیط زیست، بهره وری نیروی انسانی و ... همکاری می کنیم.
وی ادامه داد: خردادماه امسال با همکاری دانشگاه تهران، یک موسسه آموزشی و پژوهشی تاسیس کرده ایم که سرمایه اولیه آن 50 میلیارد ریال و قرار است در پروژه های مختلف معدنی به فعالیت بپردازد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا