دلایل یک کارشناس برای ادامه روزهای خوش بازار سهام

دلایل یک کارشناس برای ادامه روزهای خوش بازار سهام

یک کارشناس بازار سرمایه با امیدواری به وضعیت مثبت بورس تا پایان سال، دلایلی را برای ادامه روزهای خوش بازار سهام اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،امید احمدی با بیان معاملات بازار سهام در نیمه نخست امسال با ثبت زیان و نیز در شرایطی همراه با ابهام سپری شد به تسنیم گفت: با توجه به شکسته شدن مقاومت های پیش روی شاخص بورس در چند روز گذشته، می توان به وضعیت مثبت بورس تا پایان سال امیدوار بود.

وی افزود: یکی از مولفه های اثرگذار بر بهبود شرایط بازار و امید به رونق آن تا پایان سال ورود نقدینگی جدید به بورس است . با توجه به افزایش حجم معاملات در هفته های گذشته می توان منتظر روزهای خوش برای بازار سهام بود.

احمدی اضافه کرد: رونق بازارهای جهانی هم می تواند بر کلیت بازار سهام اثر مثبتی داشته باشد ،خوشبختانه این روزها شاهد انتشار خبر منفی در خصوص وضعیت جهانی برخی کالاها نیستیم. شرایط جهانی قیمت نفت هم این روزها متعادل و مثبت است و نمی توان تهدیدی را برای بورس و اقتصاد کشور متصور بود.

وی تصریح کرد: با وجود همه این خوش بینی ها نباید از برخی اتفاقات از جمله عاقبت اجرای برجام و نیز مسایل مربوط به انتخابات آمریکا به عنوان ریسک های پیش روی بازار سهام غافل بود.

احمدی ادامه داد: با توجه به رکود سنگینی که بر اقتصاد کشور حاکم است و دامنه این رکود در بازارهای چون مسکن، خودرو، ارز و سکه و طلا ،به نظر میرسد بورس بهترین مقصد برای ورود نقدینگی جامعه باشد آن هم به این شرط که نقدینگی وارد شده به بازار وارد چرخه تولید و بنگاهها شود.

وی گفت: در انتشار گزارش‌های 6 ماهه شرکتها نیز بهبود عملکرد در عمده صنایع بورسی پیش بینی می شود. این مولفه هم می تواند موجب افزایش حجم نقدینگی وارد شده به بورس شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا