بازار فروش بلیت اربعین همچنان در ابهام

زور بازار سیاه به قیمت‌های مصوب می‌چربد؟

زور بازار سیاه به قیمت‌های مصوب می‌چربد؟

از سال گذشته و همزمان با کلید خوردن طرح متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که سازمان هواپیمایی کشور با آن روبه‌رو شد، بحث قدرت گرفتن بازار‌های سیاه و افزایش قیمت‌ها در ایام پیک سفر بود. موضوعی که احتمال دارد در اربعین امسال نیز برای پرواز به عراق تکرار شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در سال گذشته پس از چند بار ثبت تلاطم در بازار فروش بلیت هواپیما با رسیدن به اسفندماه و تعطیلات عید تغییر و تحولات به شدت جدی شد و کار تا جایی پیش رفت که نرخ بعضی از پروازها و تورهای مسافرتی چند برابر شدند.

این اتفاق حتی برای پروازهای عتبات عالیات نیز افتاد و کار تا جایی پیش رفت که قیمت بلیت سفر به نجف در ایام پیک به خصوص اربعین حتی مرز 2.5 میلیون تومان را نیز رد کرد.

از این‌رو و به منظور جلوگیری از تکرار تجربه سال گذشته به نظر می‌رسد این‌بار مسوولان هوایی کشور تلاش برای پیشگیری از بازار سیاه را در دستور کار قرار دادند تا بار دیگر صحبت از قیمت مصوب در این بازار مطرح شود.

براساس اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازیT نرخ اعمال شده در پروازهای امسال اربعین از تهران به نجف 950 هزار تومان خواهد بود و هرچند ایرلاین‌ها می‌توانند قیمتی پایین‌تر از این داشته باشند، اما بالارفتن از این حد قطعا غیرقانونی خواهد بود.

بالاترین نرخی که در این زمینه اعمال می‌شود نیز مربوط به پرواز مشهد به نجف است که نرخی حدود یک میلیون و 200 هزار تومانی خواهد داشت.

هرچند اعلام شده براساس قانون با تمام ایرلاین‌ها و یا آژانس‌های هواپیمایی که قیمتی بالاتر از این عرضه می‌کنند برخورد خواهد شد، اما با توجه به تجربه سال‌های قبل و افزایش قابل توجه تقاضا نسبت به سهم محدود عرضه باز هم این احتمال می‌رود که در روزهای نزدیک به اربعین قیمت‌ها دوباره روند افزایشی به خود بگیرند.

باید دید پروازهایی که بناست فرآیند فروش بلیت‌شان از شنبه هفته آینده کلید بخورد، آیا با قیمت‌های مصوب انجام می‌شود یا باز هم سوء‌استفاده کنندگان می‌توانند از بالارفتن تقاضا بیشترین بهره را برده و قیمت‌ها را به بالاترین حد برسانند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا