امضای تفاهم‌نامه همکاری در حوزه علوم زمین بین ایران و آلمان

امضای تفاهم‌نامه همکاری در حوزه علوم زمین بین ایران و آلمان

گروه اكتشاف و زمين شناسي - در چارچوب مناسبات ایران و آلمان، پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور پس از 15 سال با مسئولیت وزارت اقتصاد برگزار شد و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در کارگروه مواد خام و منابع معدنی این اجلاس حضور فعال داشت.

به گزارش ماین نیوز، 10 سند همکاری در این اجلاس منعقد شد که از بین آنها، اسناد متعلق به بانک مرکزی و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در دسته همکاری‌های بین سازمان‌های دولتی طرفین است.

تفاهم‌نامه بین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و موسسه فدرال علوم زمین و منابع طبیعی آلمان (BGR) در 6 ماده تنظیم و به امضای روسای سازمانهای زمین‌شناسی دو کشور رسید.

مدت اعتبار این تفاهمنامه پنج سال است که بنا به نظر طرفین می‌تواند تمدید شود.

اهم همکاری‌های علمی و فنی مطرح‌شده در این تفاهم‌نامه، پژوهش در حوزه منابع معدنی، استفاده از فناوری‌های نوین در زمین شناسی، انرژی‌های نو، اکتشاف منابع آب و تغییر اقلیم است.

لازم به ذکر است در این جلسه که در روز دوشنبه 12 مهر ماه 1395 برگزار شد، طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و زیگمار گابریل معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان حضور داشتند و یادداشت تفاهم اجلاس پنجم همکاری‌ها با حضور این افراد به امضا رسید.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا