اصغرزاده در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

برنامه افزایش ذخیره قطعی سنگ آهن سنگان از ۱ به ۱.۲ میلیارد تن

برنامه افزایش ذخیره قطعی سنگ آهن سنگان از ۱ به ۱.۲ میلیارد تن

گروه اكتشاف و زمين شناسي - مدیریت اکتشاف ایمیدرو گفت: در حال کار در معدن سنگان به منظور افزایش ذخیره قطعی سنگ آهن این معدن از یک میلیارد به 1.2 میلیارد تن هستیم.

علی اصغرزاده قوچانی در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به اینکه ایمیدرو در حال حاضر چند پروژه اکتشافی در معدن سنگان در حال اجرا دارد، افزود: یکی از پروژه ها مربوط به افزایش ذخیره قطعی معدن سنگان از یک میلیارد به 1.2 میلیارد تن است. در معدن سنگان دو محدوده وجود دارد. محدوده غربی و محدوده مرکزی. ما آنومالی ها را اکتشاف کردیم و حالا در حال اکتشاف بین آنومالی ها نیز هستیک که در این محدوده ها نیز سنگ آهن کشف کرده ایم و امیدواریم به افزایش ذخیره قطعی معدن سنگان هستیم.

وی افزود: پروژه دیگر ما در سنگان که از سال 1392 با ژئوفیزیک هوایی در مساحت 12 هزار کیلومترمربعی آغاز شد، در نهایت 86 آنومالی را به ما نشان داد که در آنها سرب و روی، طلا، مس و سنگ آهن کشف شده است. ما این آنومالی ها را با یکدیگر ادغام کرده و تعداد آنها را به 39 رساندیم. ایمیدرو از این تعداد 13 آنومالی را جهت ادامه اکتشافات برداشت و مابقی آنومالی ها را به وزارتخانه تحویل دادیم تا طی مزایده هایی به بخش خصوصی واگذار کند. از 13 آنومالی یادشده کار اکتشاف در 2 آنومالی آهن دار را با سرعت جلو بردیم و ذخایر خوبی هم در آنها پیدا کردیم که هم اکنون برای اخذف پروانه و گواهی کشف اقدام کرده ایم. ذخیره کشف شده در این دو آنومالی کمتر از 100 میلیون تن بوده است و البته کار همچنان ادامه دارد. برای بقیه محدوده ها نیز برای اخذ پروانه و انجام مراحل بعدی اکتشافات اقدامه کرده ایم.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا