درپی کاهش قیمت نفت

عربستان قیمت آب را افزایش می‌دهد

عربستان قیمت آب را افزایش می‌دهد

عربستان سعودی قیمت آب مصرفی را برای مشترکان غیرمسکونی افزایش خواهد داد.

به گزارش ایسنا رسانه‌های عربستان گزارش دادند که عربستان در اقدامی که نشان‌ دهنده کاهش یارانه سنگین پرداختی برای آب مصرفی در این کشور است، قیمت آب را برای مصرف‌کنندگان غیرمسکونی به دلیل کاهش قیمت نفت افزایش می‌دهد.

روزنامه الوطن در مقاله‌ای که روی وب‌سایت وزارت آب و برق عربستان قرار گرفت نوشت نرخ آب بهای مصرفی از 16 دسامبر برای مشترکان صنعتی، دولتی یا شرکت‌های بزرگ از چهار ریال به 9 ریال(دو دلار و 40 سنت در هر مترمکعب) افزایش خواهد یافت.

سخنگوی وزارت آب و برق عربستان در خصوص این موضوع اظهارنظر نکرده است.

برخی دیگر از روزنامه‌های عربستان گزارش‌های مشابهی را منتشر کردند و به نقل از منابع ناشناس در وزارت آب و برق عربستان گزارش دادند که دولت قصد دارد رشد مصرف آب را کاهش و از هدردادن آن جلوگیری کنند.

مشترکان مسکونی عربستان که از مدت‌ها قبل از آب مصرفی ارزان در قالب مزایای رفاه اجتماعی ارائه شده از سوی دولت بهره می‌برند مشمول افزایش قیمت آب نخواهند شد.

کاهش قیمت نفت از سال گذشته عربستان را با یک کسری بودجه 100 میلیارد دلاری مواجه کرده و باعث شده که این کشور مجبور به کاهش هزینه‌ها شود. اگرچه دولت این کشور نسبت به کاهش یارانه‌ها که به لحاظ سیاسی حساس هستند تمایلی ندارد.

وزیر نفت عربستان هفته گذشته اعلام کرد که این کشور در حال بررسی کاهش یارانه پرداختی برای بنزین در داخل کشور است و به جزییات بیشتر اشاره نکرد.

گزارش رسانه‌های سعودی مشخص نمی‌کند که دولت عربستان از افزایش قیمت آب چه مقدار صرفه‌جویی خواهد کرد.

این اقدام احتمالا به محدود کردن مصرف انرژی در این کشور کمک خواهد کرد چرا که بخش عمده آب مصرفی در این کشور بیابانی از کارخانه‌های شیرین‌سازی آب تامین می‌شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا