بورس مثبت شد

بورس مثبت شد

بورس تهران بعد از چند روز حرکت آرام و منفی خود امروز روند صعودی در پیش گرفت و به مرز 63 هزار واحد نزدیک شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بورس اوراق بهادار تهران در معاملات آخرین روز هفته بر خلاف روزهای گذشته که روند کاهشی داشت، مثبت شد و با افزایش 115 واحدی شاخص به کار خود پایان داد.

روند صعودی بورس امروز در حالی به ثبت رسید که بورس تهران با گزارش ضعیف 6 ماهه شرکتها مواجه شده و در انتظار اجرای بسته اقتصادی و برجام و تاثیر آن بر صنایع بورسی در رکود به سر می برد و منتظر انتشار اخبار مثبت سیاسی و اقتصادی است.با این حال در بازار امروزطرف تقاضا اندکی تقویت شد و همین امر زمینه رشد 115 واحدی شاخص و رسیدن به عدد 62 هزار و 927 واحدی را فراهم کرد.

در معاملات امروز تالار حافظ همچنین شرکتهای مخابرات، پالایشگاه بندرعباس، پتروشیمی جم وغدیر زمینه رشد 115 واحدی شاخص را فراهم کردند، اما در جبهه مقابل شرکتهای کشتیرانی، هلدینگ خلیج فارس و بانک پاسارگاد با افت قیمتی خود از رشد بیشتر دماسنج بورس جلوگیری کردند.

در بازار امروز همانند روزهای قبل همچنان اقبال و توجه سهامداران به گروه‌های کوچک و قندی به دلیل وضعیت نامناسب شرکت‌ها و صنایع بزرگ جلب شد و شرکت‌های کارخانجات قند قزوین، سرمایه گذاری صنعت بیمه و قند اصفهان از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند این در حالی است که سیمان اصفهان، بهسرام و سازه پویش بیشترین تقاضای فروش را از آن خود کردند.

امروز همچنین حجم معاملات اندکی رشد کرد اما ارزش معاملات با کاهش مواجه شد به طوری که در مجموع 531 میلیون سهم به ارزش 99 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 272 هزارذ میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا