کاهش 30 هزار کارمند در بزرگترین بانک‌های اروپایی

کاهش 30 هزار کارمند در بزرگترین بانک‌های اروپایی

استاندارد چارترد سومین بانک اروپایی در فاصله دو هفته گذشته است که تصمیم برای کاهش تعداد کارمندانش را اعلام کرد و به این ترتیب شمار کارمندان بانکی که شغلشان را از دست خواهند داد به بیش از 30 هزار نفر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، این بانک انگلیسی اعلام کرد حدود 15 هزار شغل یا 17 درصد از نیروی کار خود را به دلیل افزایش بدهی‌های معوقه در بازارهای نوظهور که به درآمدش لطمه زده است، تعدیل می‌کند.

دویچه بانک آلمان هم هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد 11 هزار نفر از کارمندانش را کاهش دهد در حالیکه گروه کردیت سوییس هم تصمیم کرد حداکثر 5600 نفر از کارمندانش را تعدیل کند.

این سه بانک که همگی امسال مدیرعامل جدیدی را انتخاب کرده‌اند، با مقررات سرمایه سخت گیرانه که سودآوری این بانکها را ضعیف کرده است، در حال اجرای گسترده‌ترین اصلاحات سازمانی از زمان بحران مالی جهان هستند.

استاندارد چارترد و کردیت سوییس برای تامین مالی هزینه این بازنگری از سهامدارانشان کمک خواهند گرفت در حالیکه دویچه بانک به منظور حفظ سرمایه، پرداخت سود سهام برای سال جاری و آینده را حذف کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ممکن است تعدیل بیشتری در راه باشد. منابع آگاه اظهار کرده‌اند بانک یونی کردیت ایتالیا هم با هدف بهبود سود و سطح سرمایه در حال بررسی کاهش 12 هزار کارمند است. این رقم که همچنان تحت بازبینی است از 10 هزار نفر در ماه گذشته افزایش یافته است و با توجه به نتایج فروش دارایی، ممکن است تغییر کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا