سرپرست معاونت امور اقتصادی وزارت صنعت و معدن:

دولت تدبیر و امید اجازه نداد مشکلات کشور به بحران تبدیل شود

دولت تدبیر و امید اجازه نداد مشکلات کشور به بحران تبدیل شود

شیراز- ایرنا- سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : دولت تدبیر و امید توانست با برقراری انضباط مالی، از تشدید مشکلات و چالش ها و تبدیل آنها به بحران جلوگیری کند.

به گزارش ایرنا یدالله صادقی، عصر پنجشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استانی و ملی در شیراز افزود: کاهش شدید قیمت نفت و کاهش صادرات آن، وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی و بدهی های باقی مانده از دولت قبل، نرخ تورم بالا و رکود اقتصادی از جمله مسائل و مشکلاتی بود که دولت یازدهم از زمان شروع فعالیتش با آنها مواجه بود.
وی ادامه داد: درسال 57 میزان صادرات سالانه کشور 1.1 دهم میلیون تن به ارزش 629 میلیون دلار بود که این میزان امروز به 77 میلیون تن به ارزش 36 میلیارد دلار رسیده است.
او اظهار کرد : با وجود اینکه میزان صادرات از نظر کمی رشد داشته است اما این رشد متناسب با شرایط و امکانات کشور و توان تولید کنندگان و صادرکنندگان ما نیست.
صادقی اضافه کرد: بخشی از این مشکلات به این باز می گردد که کشور ما همواره در معرض تهدیدهای مختلف از جمله جنگ تحمیلی و تحریم قرار داشته و اگر امروز از برخی کشورهایی که حتی هم رده ما نیستند در حوزه صادرات عقب تر هستیم به دلیل همین مسائل و موانع است.
وی، با اشاره به اقدام های انجام شده از سوی دولت برای رفع موانع کسب و کار در فضای بین المللی، بیان داشت: دولت به دنبال این است که فضای کسب و کار را فراهم کند و تلاش هایی هم که تا کنون صورت گرفته در همین جهت بوده است.
سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود : بدون تردید اگر این فشارها به هر دولت و نظامی وارد می آمد، دچار چالش ها و مشکلات بسیاری می شد اما در کشور ما با درایت رهبر معظم انقلاب و تلاش مسئولان، جلوی بحران گرفته شده و امروز به عنوان یک نظام تاثیرگذار در دنیا مطرح هستیم و باید از این شرایط ایجاد شده با برنامه ریزی بهره گیریم.
شبک 6122 /6118 ** 1064
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا