قائم مقام وزیر صنعت: تشکل ها و اصناف موتور پیگیری تجارت خارجی باشند

قائم مقام وزیر صنعت: تشکل ها و اصناف موتور پیگیری تجارت خارجی باشند

تهران- ایرنا- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین نشست تخصصی توسعه صنعت پوشاک و اتصال به زنجیره ارزش جهانی گفت: تشکل ها و اصناف باید در کنار دولت، موتور پیگیری موضوع تجارت خارجی، واردات و صادرات باشند.

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مجتبی خسروتاج» امروز (پنجشنبه) در این نشست افزود: پوشاک در ابعاد صنعت و اشتغال، تولید و صادرات در سبد منابع ارزآوری و درآمدی برای کشور بسیار مهم است؛ از این رو باید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به طور جدی به جنبه های مختلف آن بپردازند.
رییس سازمان توسعه تجارت گفت: در یک سال گذشته برای مبارزه با قاچاق پوشاک، طرح هایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال شد تا به جای قاچاق، واردات به طور رسمی صورت گیرد تا بدانیم این پوشاک از کجا می آید و حقوق و قوانین آن پرداخت شود.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت برندسازی را یکی از راه های توسعه صادرات و ورود به بازارهای جهانی اعلام کرد و ادامه داد: در کوتاه مدت نیز توسعه صادرات جز با اتصال به نشان های شناخته شده جهانی امکان پذیر نیست.
به گفته وی، شناساندن برند به دنیا به کیفیت و کار منظم شبکه ای و تبلیغاتی نیازمند است.
خسروتاج توضیح داد: در بخش نساجی از نگاه وزارت کار، گاهی واحدهای صنعتی بالای صد نفر را داریم و زمانی دیگر مشاغل خانگی را فعال می کنیم. گاه می توان مونتاژ و تولید کرد، اما در خانواده ها وقتی گلی روی لباس دوخته می شود ارزش افزوده می آورد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت نقش تعاونی ها را در توسعه صنعت نساجی کلیدی دانست.
در دومین نشست تخصصی توسعه صنعت پوشاک و اتصال به زنجیره ارزش جهانی، علاوه بر رییس سازمان توسعه تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه معاونان خود در امور تعاون و توسعه کارآفرینی و اشتغال، رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان صنایع پوشاک و انجمن‌های تخصصی حضور داشتند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هفدهم مهرماه درباره اجرای طرح تکاپو (توسعه کسب و کار، اشتغال پایدار) گفت: توسعه صنعت پوشاک، در کوتاه مدت تا ٣٠٠ هزار و در بلندمدت یک میلیون و 500 هزار شغل در کشور ایجاد می کند.
مدیر طرح تکاپو نیز اعلام کرد: شمار واحدهای تولید پوشاک در کشور به بیش از 100 واحد نمی رسد و 60 درصد پوشاک بازار داخل از مبادی غیرقانونی یا قاچاق وارد کشور می شود.
وی از ایجاد بیش از یک میلیون شغل در بخش صنعت پوشاک در سه سال آینده خبر داد و افزود: براساس گزارش مرکز پژوهش اتحادیه پوشاک، اگر صنعت پوشاک کشور در سه سال آینده نتواند برنامه های خود را عملیاتی کند، رو به نابودی می رود و ترکیه و چین با عرضه کالا به قیمت پایین، می توانند صنعت پوشاک کشور را به انفعال کامل بکشانند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا