با بهره گیری از روش نوین کاهش مصرف آب؛

کارخانه آهن اسفنجی فولاد سفید دشت، ماه جاری افتتاح می شود

کارخانه آهن اسفنجی فولاد سفید دشت، ماه جاری افتتاح می شود

گروه صنایع معدنی >فولاد - رییس هیات عامل ایمیدرو از برنامه راه اندازی رسمی، کارخانه آهن اسفنجی فولاد سفید دشت چهار محال و بختیاری، در ماه جاری خبر داد. مهدی کرباسیان تاکید کرد: طرح های استانی فولاد از نیمه دوم سال 1392 فعال شدند و « آهن اسفنجی فولاد سفید دشت» نخستین کارخانه ای است که افتتاح می شود.

به گزارش ماین نیوز، وی با اعلام اینکه طرح فوق، بامداد روز گذشته – جمعه 7 آبان ماه- به تولید رسید اظهار داشت: در دولت یازدهم و پس از پیگیری های مستمر از سوی ایمیدرو و همچنین مشارکت 65درصدی شرکت فولاد مبارکه، بخش آهن اسفنجی فولاد سفید دشت چهار محال و بختیاری آماده افتتاح شده است.

کرباسیان با یادآوری اینکه طرح فوق از سال 1386 آغاز شده بود گفت: مدل مشارکتی که ایمیدرو از سه سال پیش با کمک بخش خصوصی در پیش گرفته، سبب ایجاد تحرک در طرح های استانی فولاد شد و به نتیجه رسید.

رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: این پروژه، به سبب مشکلات تامین منابع مالی و عدم گشایش اعتبار و همچنین امور زیرساختی متوقف شده بود، که ایمیدرو با استفاده از مدل مشارکتی توانست طرح سفید دشت و دیگر پروژه های استانی فولاد را از نیمه دوم سال 92، فعال کند.

وی افزود: در فولاد سفید دشت، تمامی زیرساخت ها با همکاری مسوولان محلی، آماده شده و مشکلی در این باره وجود ندارد.

وی تاکید کرد: با هدف کاهش مصرف آب های زیرزمینی در این طرح و تمامی پروژ های استانی فولاد، آب مورد نیاز کارخانه ها، با استفاده از پساب صنعتی تامین خواهد شد. کرباسیان تصریح کرد: با ایجاد تصفیه خانه ای در کارخانه فولاد سفید دشت، پساب های خریداری شده، ابتدا تصفیه و سپس در اختیار خط تولید قرار می گیرند.

کرباسیان درباره اشتغال طرح گفت: در بخش احیای مستقیم، در مجموع 140 نفر مشغول به کار هستند. وی ادامه داد: بخش فولادسازی نیز با پیشرفت 40درصدی، در حال ساخت است.

وی همچنین خبر داد که مذاکرات برای احداث بخش نورد در این مجموعه آغاز شده، به طوری که این شرکت پس از آهن اسفنجی و فولادسازی، صاحب خط تولید نورد نیز شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا