دکتر سبحانی تأکید کرد:

بهره برداری هرچه سریعتر از پروژه ها

بهره برداری هرچه سریعتر از پروژه ها

گروه صنایع معدنی >فولاد - جلسه کميته مديريت فولاد مبارکه با محوريت موضوعات ارتقاي سطح ايمني شرکت، تسريع و تسهيل در امر ارسال محصولات به مقصد مشتريان، تأکيد بر تکميل و بهرهبرداري هرچه سريعتر از پروژه استفاده از پساب تصفيه شده آب شهرستانهاي همجوار و نهايي نمودن مراحل مربوط به انجام مناقصه احداث خط نورد گرم 2 با حضور مدير عامل، معاونين، مديران نواحي فولاد مبارکه و ساير اعضاي اين کميته برگزار شد.

به گزارش ماین نیوز، در اين جلسه دکترسبحاني پس از استماع گزارش معاونين و مديران شرکت، بخش آغازين سخنان خود را به اهميت مقوله ايمني در فولاد مبارکه اختصاص داد و گفت: در بحث ايمني همواره مسئوليت سرپرستان و مديران سنگينتر است. بويژه وقتي افراد با سابقه و مجرّب در يک واحد بازنشسته ميشوند و کارکنان جديدي به جاي آنها به کار گرفته ميشوند در اينجاست که مسئول مربوطه بايد گام به گام عمليات اجراي کارها و بطور اخص انجام عمليات تعميراتي بر روي تجهيزات را براساس دستورالعملها و با همکاري تعميرکاران مربوطه از مرحله دمونتاژ تا مونتاژ و بالعکس پيش ببرد. از اين رو دستگاههاي نظارت و مسئولان بايد بيش از پيش نسبت به مسايل ايمني دقت و حساسيت به خرج دهند.

وي در همين رابطه با اشاره به نقش بازرسي فني در زمان انجام امور تعميراتي افزود: به خاطر داشته باشيم حوادث به هر شکلي که باشند بد هستند و بدتر از آن وقتي است که از حوادث اتفاق افتاده درس نگيريم فلذا پس از بروز حوادث بايد دستورالعملها بازنگري شوند و ببينيم آيا کار انجام شده مطابق با دستورالعملهاي خاص خود آن انجام شده است يا خير؟ در گام بعدي بايد شيوه مديريت از مدير به سرپرست و از سرپرست به ردههاي پايينتر با جديت بيشتري اعمال گردد.

مديرعامل فولاد مبارکه در ادامه سخنان خود با تأکيد بر اينکه بايد با استفاده از آمار و تحليلهاي بسيار دقيق به جايي برسيم که محصولات شرکت با قابل قبولترين سطح ممکن در کيفيت براي مشتريان توليد گردند، گفت: به خاطر داشته باشيم بسياري از محصولات فولاد مبارکه مانند ورقهاي مورد استفاده در خودروسازي و ساخت مخازن از نظر ايمني براي مصرفکنندگان از اهميت به سزايي برخوردار است بنابراين محصولات کمافيالسابق بايد طبق استانداردهاي جهاني و ملي و بنا بر سفارش مشتري توليد شوند. ضمن اينکه محصولات توليد شده بايد هرچه سريعتر و با کمترين جابجايي به مقصد مشتريان ارسال گردند .

ايشان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه فولاد مبارکه تاکنون گامهاي خوبي براي بهينهسازي مصرف آب انجام داده است گفت: تکميل و اجرايي شدن پروژه استفاده از پساب تصفيه شده شهرستانهاي همجوار، ضرورت خاصي دارد و بايد با وفاق و همدلي بيشتر هر چه سريعتر اين طرح بزرگ را به بهرهبرداري برسانيم تا هر چه زودتر و بيش از پيش وابستگي فولاد مبارکه به زاينده رود کمتر شود.

در اين جلسه ارائه گزارش از وضعيت مهمترين اقدامات مرتبط با جلسات کميته مديريت در حوزههاي مختلف ارايه شد که در حوزه بهرهبرداري، تحويل کامل ماشين 5 ريخته گري به واحد بهره برداري، تدوين برنامه توليد براي ماشين 5 ريخته گري با تمام ظرفيت به منظور مشخص شدن نقاط قابل بهبود از لحاظ تأمين قطعات و اشکالات فني، بررسي و تصميمگيري جهت خريد پاتيل مذاب با اولويت ساخت داخل، مدرنيزه کردن ماشينهاي بسته بندي و تأمين رامتراک در نورد گرم، تهيه طرح جامع جابجايي مواد اوليه (گندله، سنگ آهن، بريکت و ...) به منظور کاهش هزينههاي حمل و نقل در ناحيه آهن سازي، آمادگي واحدهاي مختلف براي پاسخگويي به نيازهاي ماشين شماره 5 ريختهگري مهمترين اين موضوعات بودند.

اين گزارش حاکيست در حوزه اجراي پروژهها، انجام اقدامات لازم جهت اتمام پروژههاي توسعه سبا و سنگان، توجه به وضعيت سيستمهاي اعلام و اطفاء حريق در واحدها، انجام مذاکره با آبفاي اصفهان به منظور بررسي و تصميم گيري براي فعال نمودن پروژههاي جمعآوري و تصفيه پساب شهرهاي مجاور که بالاي 80 درصد پيشرفت دارند و پس از آن موضوعات مربوط به حوزه معاونت اقتصادي مالي، فروش، خريد تکنولوژي و نيروي انساني با حضور دکتر سبحاني مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

بنا بر اين گزارش در اين جلسه مختار بخشيان معاون بهرهبرداري فولاد مبارکه نيز گفت: طبق گزارشهاي واصله از نواحي تا انتهاي مهر ماه سال جاري در واحد گندله سازي 103 درصد برنامه، در واحد هاي احياء مستقيم با توجه به توقفات خطوط، 96 درصد برنامه، در ريخته گري 101 درصد برنامه، در نورد گرم 103درصد برنامه، در نورد سرد 96 درصد برنامه، در واحد احياي مجتمع سبا 105درصد برنامه و در بخش کلاف اين مجتمع 99 درصد برنامه و در حمل محصولات 102 درصد برنامه محقق گرديده است ضمن اينکه در بخش توليد ورقهاي پوشش دار مطابق برنامه درحال توليد هستيم .
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا