نماینده مردم کرمان و راور:

واردات زغال سنگ متوقف شود

واردات زغال سنگ متوقف شود

گروه معادن >زغال‌سنگ - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به مشکلات متعدد معادن زغال سنگ استان کرمان خواستار چاره اندیشی برای حل مشکلات و توقف واردات این ماده معدنی شد.

به گزارش ماین نیوز، محمدرضا پور ابراهیمی اظهارداشت: شمال استان کرمان یکی از ذخیره گاه های اصلی زغالسنگ کشور است و به صورت سنتی زغالسنگ برخی از کارخانه های بزرگ کشور از جمله ذوب آهن اصفهان را تامین می کند.

وی تصریح کرد: هزاران نفر در شمال کرمان به کار در معدن مشغول هستند اما وجود برخی مسائل از جمله انحصاری بودن فروش زغالسنگ کرمان به ذوب آهن اصفهان و واردات زغالسنگ و افت قیمت و بدون مشتری ماندن محصول موجب بروز مشکلاتی برای معادن کرمان شده است.

وی افزود: افزایش سطح ایمنی و استاندارد کار در این معادن ضروری است و این زمانی تحقق می یابد که معادن با رونق مواجه شوند نه اینکه با واردات زغال سنگ بازار داخلی مشکل پیدا کند.

وی به غیر فعال بودن برخی معادن شمال کرمان نیز اشاره کرد و افزود: این معادن باید با سپرده شدن به پیمانکاران و بخش خصوصی قدر، فعال شوند و اقتصاد منطقه را پویا کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: اینکه محصولات زغالسنگ کرمان تنها به یک شرکت فروخته شود مشکلاتی را از جمله عدم اجرای تعهدات به همراه دارد و این دقیقا چیزی است که با آن مواجه هستیم و به طور مثال تاخیر در پرداخت معوقات و به روز نبودن قیمت ها از جمله این مشکلات است.

وی ادامه داد: طبق مصوبات سال قبل قرار بود در سال جاری تعرفه فروش زغالسنگ کرمان که سالها ثابت است ۱۵ درصد افزایش یابد اما این امر محقق نشده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا