قدیمی‌ترین معدن زغال سنگ شمال ایران احیا می‌شود

قدیمی‌ترین معدن زغال سنگ شمال ایران احیا می‌شود

گروه معادن >زغال‌سنگ - معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت و معدن و تجارت مازندران گفت: قدیمی ترین معدن زغال سنگ شمال ایران احیا می شود.

به گزارش ماین نیوز، علیرضا یوسف نژاد با اشاره به اینکه معدن گلندرود در شهرستان نور واقع است و یکی از قدیمی ترین معادن زغال سنگ شمال ایران به شمار می رود، تصریح کرد: قدمت این معدن به سال 1311 هجری شمسی بر می گردد.

وی با بیان اینکه این معدن غیرفعال بود و با برگزاری جلسات متعدد در صدد احیای آن هستیم، افزود: برای راه اندازی این معدن نیروهایی از معادن البرز شرقی به مجموعه اضافه می شود اما تصمیم بر آن است که نیروهای گذشته این مجموعه کم نشود و نیروهای جدید در کنار نیروهای قدیم مشغول به کار شوند.

این مسئول با اعلام اینکه معدن گلندرود از معادن زیر مجموعه البرز بوده و تقریبا دولتی محسوب می شود، عنوان کرد: این معدن در سال 1383 به بخش خصوصی واگذار شده بود و در سال 1393 مجدداً معدن گلندرود به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران واگذار شده است.

یوسف نژاد با تاکید بر اینکه معدن گلندرود آبان ماه به بهره برداری می رسد، افزود: 400 عدد "آرک" هم اکنون در این معدن مستقر شده و 40 عدد واگن و دیگر اقلام معدنی در هفته آینده برای بهره برداری هر چه بهتر از معدن گلندرود در آن استقرار خواهد یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: سرجمع استخراج ذغال سنگ از این معدن در طول 13 سال گذشته تقریباً ده هزار تن بوده اما با تجهیز این معدن و بهره برداری جدید پیش بینی می شود تا پایان سال 15 هزار تن از این معدن استخراج ذغال داشته باشیم که می تواند سهم عمده ای در تهیه ذغال سنگ در سطح استان های شمالی و کشور داشته باشد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا