سالوکورپی در گفت‌وگو با ماین نیوز تشریح کرد:

احتمال همکاری غول بازیافت فلزات فنلاند با شرکت‌های ایرانی

احتمال همکاری غول بازیافت فلزات فنلاند با شرکت‌های ایرانی

گروه صنایع معدنی - مدیر فروش جهانی یکی از شرکت‌های بزرگ بازیافت فلزات در فنلاند گفت: پتانسیل خوبی در بازار ایران وجود دارد و همکاری ما با شرکت‌های ایرانی بسیار محتمل است.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، اسا سالوکورپی (ESA Salokorpi) افزود: مهمترین راه‌حل اهمیت به بازیابی مواد فلزی و قراضه است. جمع‌آوری مواد موجود باعث افزایش میزان قراضه و افزایش میزان آن در بازار می‌شود.

وی گفت: من پتانسیل خوبی در ایران می‌بینم و همکاری ما با شرکت‌های ایرانی بسیار محتمل است.

خبرنگار ماین نیوز با اسا سالوکورپی، مدیر فروش جهانی شرکت بازیافت فلزات کایانین روما گفت‌وگویی انجام داده که به شرح زیر است:

در ابتدا خود و شرکتتان را بطور کامل معرفی کنید.

من نماینده شرکت بازیافت فلزات کایانین روما (Kajaanin Romu) هستم. این شرکت در شهر کایانین فنلاند واقع شده است. ما یکی از بزرگترین خریداران و فروشندگان قراضه در دنیا هستیم و در زمینه تمامی فلزات آهنی و غیرآهنی فعالیت داریم. در حال حاضر به دنبال منابع دیگری از مواد خام هستیم.

تخصص شما فروش این مواد در سطح دنیا است؟

بله و کار من بطور اخص پیدا کردن مشتریان جدید و فروش مواد به آنها و خرید مواد خام است.

هدف شما برای صادرات چه کشورهایی هستند؟ آیا قصد صادرات به ایران را دارید؟

در حاضر برنامه‌ای در این زمینه نداریم اما هر کشوری می‌تواند برای ما هدف صادرات باشد. البته می‌دانید که شرکت ما خیلی بزرگ نیست و امکان مبادلات بطور بسیار گسترده در هر منطقه‌ای از دنیا و در مقیاس بالا را ندارد. ما در حال ایجاد تحولاتی در شرکت و در خطوط تولید محصولاتمان هستیم و فکر می‌کنم این تحولات شاید باعث گسترده‌تر شدن امکان مبادلات بین‌المللی ما خواهد شد و مواد جدید باعث جلب توجه و علاقه مشتریان و کشورهای بیشتری قرار گیرد.

آیا ایران را گزینه خوبی در زمینه بازیافت مواد و بحث‌های محیط زیستی و همکاری در این زمینه‌ها می‌بینید. با توجه به اینکه می‌دانید که ایران از نظر تکنولوژی در وضعیت خوبی قرار گرفته است.

بله من نیز پتانسیل خوبی در ایران می‌بینم و همکاری ما با شرکت‌های ایرانی بسیار محتمل است. من در حال برنامه‌ریزی برای دعوت از یکی دوستان ایرانی‌ام هستم که در این زمینه صحبتی با او داشته باشم. در مورد بازار ایران چیزهای بسیار مثبتی می‌شنویم به خصوص بعد از برداشته شدن تحریم‌ها و باز شدن درهای مبادلات بیشتر با این کشور بسیار خوشبین هستیم.

ما در ایران سرب، فولاد، روی و آلومینیوم داریم. آیا امکان بازیابی این مواد برای شما وجود دارد؟

بله امیدواریم که با ایجاد ارتباط با شرکت‌های ایرانی در این راه قدم‌های مثبتی برداشته شود.

در مورد تولید و خدمات پس از فروش چطور؟

البته که تکنولوژی در واقع نیمی از راه‌حل است یعنی چیزی حدود 50 درصد را در بر می‌گیرد. تکنولوژی و تجهیزات در همه جا وجود دارد و به همان نسبت هم امکان خرید آن برای همه است اما ترکیب تکنولوژی‌های مختلف با یکدیگر و شکل دادن یک تکنولوژی یکپارچه باعث تولید بهتر، محصول خوب، هزینه‌های جانبی کمتر و صرفه‌جویی در مصرف انرژی خواهد شد.

آینده بازار و صنعت قراضه را چگونه می‌بینید؟

من حس می‌کنم که هدف باز شدن بیشتر بازار است و فروشندگان روسی قراضه می‌خواهند در تجارت بین‌المللی هرچه بیشتر از قبل نقش داشته باشند، گرچه دولت و حواشی حاکم بر بازار روسیه این امکان را برای آنها محدود می‌کند زیرا دولت انتظار دریافت سود بیشتری از این بازار دارد. تغییرات نیازمند زمان است و یک شبه اتفاق نخواهد افتاد.

آیا آینده قراضه روشن خواهد بود؟ مقادیر این ماده در بازار افزایش خواهد داشت؟ نظرتان در مورد تقاضا برای قراضه چیست؟

مهمترین راه‌حل اهمیت به بازیابی مواد فلزی و قراضه است. جمع‌آوری مواد موجود باعث افزایش میزان قراضه و افزایش میزان آن در بازار می‌شود.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا