ضرورت تسریع در انتقال آب به منطقه ویژه لامرد

ضرورت تسریع در انتقال آب به منطقه ویژه لامرد

گروه صنایع معدنی - منطقه ویژه اقتصادی لامرد یکی از کانون های اصلی اقتصادی در جنوب کشور و استان فارس است و تسریع در تمهید امکانات و عملیات موردنیاز تامین آب صنایع مستقر ضرورت دارد.

به گزارش ماین نیوز، خلیل رضاییان معاون عمرانی استانداری فارس در شورای اداری شهرستان لامرد با تاکید بر مطلب فوق، گفت: تامین آب مورد نیاز صنایع مستقر در این منطقه و انتقال به هنگام آب صنایع انرژی بر با شیوه استحصال از آب دریا و شیرین سازی در زمره مواردی است که دستگاه های ذینفع باید با سرعت عمل بیشتر و رویکردی فرابخشی به آن مبادرت کنند.

وی اضافه کرد: به دلیل اهمیت و نقشی که منطقه ویژه اقتصادی لامرد در کشور و همچنین احیای اقتصاد و صنعت استان فارس ایفا می کند، مدیریت ارشد استان نگاه خاصی به سرعت بخشی در ایجاد زیر ساخت های این منطقه دارد از همین رو به طور جدی پی گیر حل برخی مشکلات در این منطقه هستیم.

معاون استاندار فارس با تقدیر از تلاش های انجام شده در این منطقه خاطر نشان کرد: یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت و قابلیت های منطقه ای و تلفیق آن با منافع عمومی و اقتصاد ملی است که چنین رویکردی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد تجلی دارد.

رضاییان ضرورت پیش بینی ساز وکارهای لازم برای استفاده از توانمندی های درون استانی را خاطر نشان کرد و افزود: استان فارس از نظر نیروی انسانی کارآزموده و تجهیزات فنی می تواند علاوه بر صنایع مستقر در استان، خدمات مورد نیاز صنایع در استان های مجاور را نیز به خوبی تامین کند. پیش از این نیز معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس از عزم مسئولان استان برای شتاب بخشی به ضرباهنگ فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به عنوان قطب صنعتی جنوب فارس خبر داده بود.

با توجه به شروع فعالیت اجرایی طرح آلومینیوم جنوب و نیروگاه غدیر که مصرف صنعتی سالانه آب آنها بالغ بر چند میلیون متر مکعب است، سرمایه گذاری در این بخش بسیار سودآور و مقرون به صرفه است.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد از جمله مناطق فعال اقتصادی است که با وسعتی بالغ بر هشت هزار و ۵۰۰ هکتار در شهرستان لامرد در جنوب استان فارس از مجموعه های تابعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران" ایمیدرو" به شمار می رود و احداث صنایع آلومینیوم، فولاد، منیزیم، پتروشیمی، سیمان و آلومینا و همچنین ایجاد نیروگاه در آن پیش بینی شده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا