گزارش روز؛

جهش قیمتی گروه ساختمانی

جهش قیمتی گروه ساختمانی

در اواسط بازار گروه ساختمانی با افزایش تقاضا و جهش قیمتی مواجه شدند تا جایی که نمادهای ثباغ، ثفارس و ثعمرا صف خرید و بقیه اکثرا مثبت و در یک قدمی صف خرید قرار گرفتند.

طبق پیش بینی اکثر گروه ها و نمادها بعد از شروعی متعادل و مثبت، با عقب نشینی محسوس خریداران و کاهش چشمگیر حجم دادوستدها، متعادل و منفی دنبال شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در جریان معاملات امروز، حرکت مثبت و صف خرید نمادهای ختور، خچرخش، خمحور، حفارس و وایران(علیرغم داشتن سه فروشنده حقوقی؛ شرکت گسترش تجارت کالای ایرانیان و سرمایه گذاری ایرانیان و شرکت تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو) نمایان تر بود همچنین در شروع بازار جابجایی بلوک 118 میلیون سهمی ایران خودرو و دادوستدهای متعادل و مثبت آن را نظاره گر بودیم.

 نماد حفارس در گروه حمل و نقل همچنان مورد توجه نوسان گیرها بوده و رشد قیمتی و صف خرید را تجربه نمود اما با توجه به شرایط نامطلوب بنیادی، پرریسک ارزیابی می شود. نماد خفناور پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه و ارائه اطلاعات پیش بینی با سرمایه جدید و با رشد حدود 2 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند که در این بین صف خرید، معاملات مثبت، دادوستدهای پرحجم و جابجایی بلوک نمادهای آسیا، وخاور، وبیمه و وسینا و معاملات منفی نمادهای وکار، وبهمن و واتی نمایان تر است. بانک پارسیان بعد از اعلام تعدیل منفی 52 درصدی و با خبر افزایش سرمایه 50 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بعد از مدتها توقف در یک قدمی بازگشایی قرار گرفت و سرمایه گذاری غدیر با پوشش 27 درصدی در گزارش 9 ماه و اعلام سود 520 ریالی مواجه گردید همچنین نمادهای ونوین با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد و نماد شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه – اصلاح اساسنامه متوقف شدند.

در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی، ادامه دادوستدهای پرحجم، مثبت و صف خرید نماد شپلی و معاملات مثبت نمادهای شراز و شاوان علیرغم شرایط نامطلوب بنیادی را مشاهده نمودیم و بقیه هم گروهی ها اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند. خریدهای حقوقی در نمادهای جم، کرماشا، پترول و شپدیس رشد قیمتی آنها را در پی داشت.

در گروه های فلزی و معدنی، نماد ذوب با افزایش تقاضا و حمایت های حقوقی سرمایه گذاری فرهنگیان صف خرید شد اما با توجه به قرار داشتن در سطوح مقاومتی 190 تا 200 تومان احتمالا روزهای پرحجمی را پیش رو خواهد داشت. نماد فسرب صف فروش و نمادهای کبافق و فمرآد صف خرید، فنوال و فملی متعادل و مثبت و بقیه اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند که در این بین گروه سنگ آهنی( کنور، کچاد و کگل ) همچنان با فشار فروش به مراتب بالاتری و صف فروش دنبال شدند. نماد کشرق جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام متوقف شد.

در اواسط بازار گروه ساختمانی با افزایش تقاضا و جهش قیمتی مواجه شدند تا جایی که نمادهای ثباغ، ثفارس و ثعمرا صف خرید و بقیه اکثرا مثبت و در یک قدمی صف خرید قرار گرفتند اما گروه سیمانی اکثرا متعادل و منفی پی گیری شدند و فقط نمادهای سشمال، سکرما و سخوز مثبت بودند.

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نماد فاراک پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیات مدیره و ارائه صورتهای مالی حسابرسی نشده با رشد حدود 7.5 درصدی به گردونه معاملات بازگشت و نمادهای فاذر، فاما و بنیرو مثبت و بقیه اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.

در امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری وزارت نیرو برای احداث ۳۲۵۰ مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی و ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه بادی در ایران پای شرکت بلژیکی یونیت اینترنشنال در میان است(بورس پرس).

در گروه دارویی نماد سبحان جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام متوقف می شود و نمادهای دامین، دکوثر، دتولید، دیران، دجابر، دتما، دعبید، دلقما، دشیمی، سبحان، دابور و دفارا مثبت و صف خرید و بقیه متعادل دنبال شدند. احتمالا در نیمه دوم سال گروه بنیادی محور دارویی طبق سنت مجددا مورد توجه قرار گیرند و رشد دسته جمعی را تجربه کنند. گروه قندی بعد از شروعی مثبت با افزایش عرضه ها، اکثرا منفی شدند که در این بین نماد قشهد پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه با رشد حدود 35 درصدی به گردونه معاملات بازگشت و کام سهامداران را بیش از پیش شیرین کرد.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت و جابجایی بلوک نمادهای اخابر، شبندر و جم با رشد 115.82 واحدی به ارتفاع 62,927 واحدی رسید که در این بین نمادهای حکشتی و فارس بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما کارگزاری آبان و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا