تسنیم خبر می‌دهد/ 3 روز مانده به اجرای طرح

بخشنامه وام جدید کالا و خودرو هنوز به بانک‌ها ابلاغ نشده است

بخشنامه وام جدید کالا و خودرو هنوز به بانک‌ها ابلاغ نشده است

در حالی که قرار است از شنبه (16 آبان ماه) ارائه وام 10میلیون تومانی کالا و 25میلیونی خودرو اجرایی شود، هنوز بخشنامه‌ای برای اعطای این وامها ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مطابق تصمیم جدید دولت برای تحریک تقاضا در سطح بازار از نیمه دوم آبان ماه امسال پرداخت وام خودرو و وام خرید کالاهای باکیفیت ایرانی اجرایی خواهد شد. برهمین اساس متقاضیان وام خرید خودرو 25میلیون تومانی این تسهیلات را با نرخ سود 16 درصد و در طول 7 سال پرداخت خواهند کرد.

 در طرح "خرید کالاهای باکیفیت ایرانی" نیز متقاضیان وام 10میلیون تومانی (کلیه حقوق بگیران و بازنشستگان دولتی) آن را با نرخ سود 12 درصد طی 24 قسط به سیستم بانکی پرداخت می‌کنند.

در حال حاضر هنوز بانک مرکزی علی‌رغم تمام اطلاع رسانی‌ها در اجرایی شدن تخصیص این وام دستور العمل اجرایی شدن آن را به شعب بانکی ابلاغ نکرده است.

خبرنگار تسنیم برای بررسی این موضوع به تعدادی از شعب بانکی سر زد و همه اعلام کردند که اگر بانک مرکزی می‌خواهد از شنبه ارائه این وام را آغاز کند فقط  تا پایان روز کاری پنج‌شنبه فرصت دارد تا دستور العمل را به تمام شعب بانکی ارسال نماید در غیر این صورت شنبه (16 آبان ماه) این موضوع اجرایی نخواهد شد.

انتهای پیام/*

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا