پس از روغن پالم و آب معدنی نوبت «خامه‌های قنادی» شد

خامه برخی‌کارخانه‌ها تب‌مالت می‌آورد+جزئیات

خامه برخی‌کارخانه‌ها تب‌مالت می‌آورد+جزئیات

دکتر هدایت حسینی در ادامه این نامه خود تاکید کرده است که این اقدام غیربهداشتی کارخانجات مذکور، باعث ایجاد مخاطرات شدید و به ویژه انتقال برخی عوامل بیماریزا نظیر بروسلا می شود!

یکی از مصادیق موفقیت وزیر بهداشت دولت یازدهم که محبوبیت بالایی نیز در میان افکار عمومی و رسانه ها دارد، برخورد بدون تعارف با تخلفات در حوزه غذا و دارو است که در این مسان، سازمان غذا و دارو نیز نقش مهمی ایفا کرده است. این برخوردها را می توان از مشهورترین مصداق یعنی روغن پالم تا ماجراهایی چون خمیر مرغ، آب معدنی و آبلیموهای صنعتی مشاهده کرد.

آنچه در این میان موجب تاسف است، برخورد بی رحمانه برخی مجموعه های صنعتی با مقوله مهم سلامت عمومی و کم کاری برخی دستگاههای مسئول است که موجب شده است، این تخلفات سالها تداوم داشته باشد.

اما برخورد وزارت بهداشت با این تخلفات به موارد فوق خلاصه نشده است و در جدیدترین هشدار سازمان غذا و دارو، این بار پای «خامه» تولیدی برخی شرکت ها به میان آمده است. مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت، در نامه ای به معاون غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اعلام کرده است که «با توجه به بازرسی های به عمل آمده از واحدهای لبنی، مشاهده گردیده برخی از کارخانه های لبنی کوچک با ظرفیت دریافت شیرکم، به دلیل کم بودن میزان خامه استحصالی بعد از سانتریفوژ که صرفا حرارت پیش گرم کن در اول خط پاستوریزاسیون را گذرانده اند، آن را مستقیماً به عنوان خامه قنادی (حیوانی) و یا با افزودن روغن ها وچربی های گیاهی و شیرین کننده ها به عنوان مینارین عرضه می کنند»

دکتر هدایت حسینی در ادامه این نامه خود تاکید کرده است که این اقدام غیربهداشتی کارخانجات مذکور، باعث ایجاد مخاطرات شدید و به ویژه انتقال برخی عوامل بیماریزا نظیر بروسلا می شود!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صبحانه، بیماری تب مالت یا بروسلوز به عنوان یکی از مهم‌ ترین بیماری‌ های مشترک انسان و دام محسوب می شود که بر اثر انتقال باکتری بروسلا که ایجاد کننده بیماری است، به وجود می آید.

در ادامه این بخشنامه وزارت بهداشت به شماره ۱۰۷۶۳۷/۶۷۵، ضمن تشریح روش های مقابله با این اقدام غیربهداشتی، از همه مسئولان دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور خواسته شده است که ضمن نظارت دقیقتر بر خامه های قنادی (حیوانی) و مینارین ورودی به قنادی ها و الزام کردن آنها به دریافت و مصرف خامه های پاستوریزه شده دارای پروانه ساخت، این نکته را به خاطر داشته باشند که "به دلیل فساد شیمیایی خامه های پاستوریزه نشده ، نگهداری طولانی مدت آنها به صورت سرد و حتی منجمد نیز وجود ندارد."

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا