کدام اقتصادهای نوظهور، رشد آمریکا را تهدید می‌کنند؟

کدام اقتصادهای نوظهور، رشد آمریکا را تهدید می‌کنند؟

اقتصاد > اقتصاد کلان - اقتصادنیوز نوشت: نتایج یک نظرسنجی که توسط موسسه اعتبارسنجی «فیچ» انجام شده، نشان می‌دهد که بسیاری از سرمایه‌گذاران، وضعیت بازارهای نوظهور را یک تهدید بزرگ برای اقتصاد آمریکا می‌دانند.

نتایج نظرسنجی‌های انجام شده ازسوی موسسه اعتبارسنجی «فیچ»، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران، نه فدرال‌رزرو، بلکه اقتصادهای نوظهور را تهدید اصلی اقتصاد آمریکا می‌دانند. در این نظرسنجی، 74 مشاور ارشد مالی شرکت کرده‌اند که 74 درصد از آنها، خطر ناشی از توسعه‌های نامطلوب در اقتصادهای نوظهور که دامنه تهدیدهای آن به بازار اوراق قرضه آمریکا نیز سرایت کرده، بزرگترین تهدید برای اقتصاد این کشور محسوب می‌شود.

به‌گزارش استریت، در این نظرسنجی، برزیل و چین، بزرگ‌ترین تهدید برای اقتصاد آمریکا شناخته شده‌اند و پس از آنها، روسیه و ترکیه قرار دارند.

با افزایش نگرانی‌ها نسبت به کندی اقتصاد چین و ادامه رکود چند ساله در برزیل که با نگرانی‌های ناشی از افزایش نرخ بهره بانکی ازسوی فدرال‌رزرو آمریکا همراه شد، سال گذشته ارزش پول ملی و سهام را اقتصادهای نوظهور در گذشته کاهش داد.

حدود 93 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی‌ فیچ معتقدند وضعیت اعتباری کمپانی‌های فعال در اقتصادهای نوظهور، در سال آینده وخیم‌تر شود. این کمپانی‌ها، طی سال‌های گذشته از نرخ بهره نزدیک صفر در آمریکا بهره بسیاری برده‌اند.

سهام مربوط به اقتصادهای نوظهور نظیر سهام کمپانی نفتی «پتروبراس» یا PBR، که به میزان قابل توجهی در اختیار صندوق‌های بازنشستگی آمریکایی قرار دارند و در صورتی‌که این صندوق‌ها تصمیم بگیرند سهام در اختیار خود را کاهش دهند، به شدت دچار زیان خواهند شد.

در مجموع، صندوق‌های بازنشستگی در آمریکا، 144 میلیارد دلار از سهام مربوط به بازارهای نوظهور را در اختیار دارند. فیچ معتقد است که بازارهای نوظهور، همراه با افت قیمت نفت و مواد خام که منجر به کاهش درآمدهای صادراتی کشورهای وابسته به صادرات مواد خام هستند، منشا تهدید محسوب می‌شوند.

سقوط بازار سهام چین و تعمیق رکود در برزیل، به‌تنهایی در سه‌ماهه سوم سال باعث شد تا سرمایه‌گذاران 6.5 میلیارد دلار از سرمایه‌ خود را از بازارهای نوظهور خارج کنند.

22339

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا