مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام در گفت و گو با سنا تشریح کرد؛

دلایلی منطقی برای روند صعودی بازار

دلایلی منطقی برای روند صعودی بازار

در حال حاضر صندوق های سرمایه گذاری عملکرد بسیار خوبی در بازار سرمایه دارند تا جایی که برخی از صندوق ها بازدهی ماهیانه 50 درصدی داشتند و بهتر است سرمایه گذاران غیر حرفه ای از طریق این صندوق ها در بازار سرمایه گذاری کنند.

 

متغیرهای پیش رو نشان می دهند بازار هرچه به ماه های پایانی سال نزدیک شود شرایط بهتری را تجربه می کند.

محمد کفاش پنجه شاهی، مدیر عامل کارگزاری خبرگان سهام در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در خصوص روند بازار سهام تا پایان سال گفت: با توجه به متغیرهای مثبت پیش روی بازار، پیش بینی می شود هرچه به ماه های پایانی سال نزدیک می شویم شرایط بازار بهتر خواهد شد.

وی درباره متغیرهای مثبت و تاثیر گذار در بازار گفت: یکی از این عوامل تاثیر گذار بر بازار کاهش نرخ سود بانکی است. این متغیر معمولا با فاصله زمانی، تاثیر مثبت خود را بر اقتصاد و به خصوص بازار سرمایه نشان می دهد.

این کارشناس بازار سرمایه، عامل دوم تاثیر گذار بر بازار سهام را گزارش های دوره ای دانست و اظهار داشت: گزارش های 6 ماهه برای سهامداران مهم است و پیش بینی می شود بسیاری از شرکت ها گزارش های 6 ماهه خوب و قابل قبولی را منتشر کنند.

کفاش به روند قیمت نفت اشاره کرد و گفت: بحث قیمت نفت نیز برای بازار سرمایه مهم است و با توجه به روند صعودی آرام قیمت این کالا حتی اگر نفت در محدوده های قیمتی فعلی ثابت بماند، برای بازار اتفاق مثبتی است.

مدیرعامل کارگزاری بانک مسکن در ادامه افزود: در میان همه این عوامل مثبت، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز که در ماه آینده برگزار می شود برای بازار سهام ما بسیار مهم است،البته به نظر می رسد هیلاری کلینتون در این انتخابات برنده باشد که در صورتی که این اتفاق بیفتد، نگرانی بازار از این موضوع نیز برطرف می شود.

وی معتقد است همه عوامل بالا در کنار هم می توانند بازاری بهتر را برای ماه های پایانی سال رقم بزنند.

به گفته کفاش ، مجموع مسایلی که در بالا مطرح شد در کنار هم می توانند بازار را در شرایط قابل قبولی قرار دهند اما یکی از عوامل منفی که باعث نگرانی اهالی بازار سرمایه است، وضعیت نمادهای بانکی است که احتمالا بازگشایی این نمادها به طور موقت تاثیر منفی بر بازار داشته باشد اما با گذر بازار از این موضوع ، مجددا می تواند در مدار رشد آرام و با ثباتی قرار بگیرد.

وی در ادامه به سهامداران توصیه کرد با نگاه بلند مدت در سهام بنیادی سرمایه گذاری کنند.

مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام تاکید کرد: سرمایه گذاران از تصمیم گیری عجولانه بپرهیزند و در سهام کوچک که سفته بازان در آن دست دارند ، سرمایه گذاری نکنند تا متحمل ضرر و زیان نشوند.

به گفته کفاش، در حال حاضر صندوق های سرمایه گذاری عملکرد بسیار خوبی در بازار سرمایه دارند تا جایی که برخی از صندوق ها بازدهی ماهیانه 50 درصدی داشتند و بهتر است سرمایه گذاران غیرحرفه ای از طریق این صندوق ها در بازار سرمایه گذاری کنند.

وی در خاتمه به سهامداران توصیه کرد اسیر رفتارهای هیجانی نشوند و بدون تحلیل و عجولانه در صف های خرید و فروش قرار نگیرند.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا