در هفت‌ماهه نخست سال جاری؛

۱۱۱ قلم کالا از گمرکات اردبیل وارد و صادر شد

۱۱۱ قلم کالا از گمرکات اردبیل وارد و صادر شد

اردبیل- مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: در هفت‌ماهه نخست سال جاری ۱۱۱ قلم کالا از گمرکات این استان وارد و یا صادر شده است.

رسول صفریان در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه تا پایان مهرماه سال جاری ۶۶ قلم کالا از گمرکات صادر شده است، تصریح کرد: وزن کالاهای صادراتی ۴۹ میلیون و ۴۳ هزار کیلوگرم و ارزش آن ۴۲ میلیون و ۶۸۴ هزار دلار است.

وی افزود: ارقام وارداتی نیز که به ۴۵ مورد بوده است با وزن ۱۲ میلیون و ۹۲۳ هزار کیلوگرم و به ارزش ۱۸ میلیون و ۸۶۵ هزار دلار وارد مرزهای استان شده است.

صفریان در تشریح فعالیت گمرکات استان طی ماه گذشته با تأکید به اینکه میزان واردات گمرک بیله سوار در مهرماه صفر بوده است، تصریح کرد: درعین‌ حال از این گمرک طی ماه گذشته ۲۵ رقم کالا به وزن ۱۳ میلیون و ۱۵۶ هزار کیلوگرم و به ارزش ۱۰ میلیون و ۹۸ هزار دلار صادر شده است.

به گفته مدیرکل گمرکات استان علاوه بر این گمرک اردبیل در هر دو بخش واردات و صادرات فعالیت داشته بطوریکه ۹ رقم کالا به وزن یک‌ میلیون و ۱۴۹ هزار کیلوگرم و به ارزش یک‌ میلیون و ۵۱۴ هزار دلار از این گمرک صادر شده است.

وی افزود: واردات این گمرک در ماه گذشته نیز شامل هشت محصول به وزن ۳۴۰ هزار کیلوگرم و ارزش یک‌ میلیون و ۱۴۷ هزار دلار است.

صفریلان اضافه کرد: عمده محصولات صادراتی شامل مصنوعات پلاستیکی، سیب‌زمینی، آب‌معدنی، لاستیک و تخم‌مرغ و عمده محصولات وارداتی شامل مواد اولیه تولید لاستیک، برنج، کائوچو، کاغذ دکور خام و گنجاله پنبه‌دانه است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا