گزارش روز؛

سبزپوشی در اکثر گروه ها

سبزپوشی در اکثر گروه ها

گروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی و سرمایه گذاری با افزایش تقاضا و اکثرا مثبت دنبال شدند در این میان برخی نمادها همانند ولملت، ولبهمن، وامید، وغدیر، وبانک، وصنعت، وملت، ما و وایران از اقبال بیشتری برخوردار بودند و صف خرید را تجربه کردند.

 

طبق پیش بینی، اکثر گروه ها و نمادها با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه بودند. در این بین گروه های فلزی، معدنی، پتروشیمی و سیمانی از اقبال بیشتری برخوردار و اکثرا با رشد قیمتی حداکثری به کار خود پایان دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، گروه خودرویی در غیاب نماد خساپا معاملاتی متعادل داشتند اما نماد خگستر معاملاتی مثبت و پر تقاضا و نماد خاهن همچنان با صف خرید و رشد قیمتی همراه بود.

نماد حپترو تنها نماد مثبت گروه حمل و نقل بود و مابقی نمادهای گروه، منفی به کار خود پایان دادند نماد حکشتی نیز با افت حدود 8 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

گروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی و سرمایه گذاری با افزایش تقاضا و اکثرا مثبت دنبال شدند در این میان برخی نمادها همانند ولملت، ولبهمن، وامید، وغدیر، وبانک، وصنعت، وملت، ما و وایران از اقبال بیشتری برخوردار بودند و صف خرید را تجربه کردند.

علیرغم نزدیک شدن به زمان تک نرخی شدن نرخ ارز که خبر منفی برای گروه پتروشیمی می باشد شاهد تشکیل صف خرید اکثر نمادهای این گروه همانند شپدیس، کرمانشا، پترول، پارسان، شاراک، شفارس، شخارک، زاگرس و شفن بودیم و نماد خراسان با رشد حدود 10 درصدی به گردونه دادوستدها بازگشت.

در گروه پالایشگاهی و روانکارها که برخلاف انتظار اکثرا متعادل و منفی بودند، نمادهای شراز و شنفت با اقبال بیشتری مواجه و دادوستدهای مثبتی داشتند. نشست هیئت های نمایندگی کشورهای عضو اوپک بدون نتیجه پایان یافت. ایران و عراق قصد دارند تولید نفت خود را افزایش دهند. عراق در حال مبارزه با گروه داعش است و به درآمد بیشتری نیاز دارد و ایران نیز تلاش می کند پس از لغو تحریم ها سهم خود از بازار را پس بگیرد. قرار بود در نشست کارشناسان اوپک در وین جزئیات پیشنهاد کاهش تولید که اوپک ماه گذشته روی آن توافق کرد، آماده شود.

گروه های پیشروی فلزی و معدنی دادوستدهای پرتقاضا و مثبتی داشتند تا جایی که نمادهای کبافق، ومعادن، فولاژ، فمراد، فملی، فزرین، کچاد، کنور، کروی صف خرید و مابقی نمادها تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند از معدود نمادهای منفی گروه های مذکورکه از فشار فروش بالایی برخوردار بود و با افت قیمتی و صف فروش به کار خود پایان داد به نماد کطبس می توان اشاره کرد و با توجه به رشد بسیار بالای هفته های گذشته امری منطقی بود.

گروه سیمانی اکثرا مثبت و صف خرید و گروه ساختمانی متعادل و مثبت دنبال شدند و در شروع بازار نماد سهرمز به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد متوقف شد.

بجز نمادهای وهور، بکام، بکاب، بموتو، لخزر، تایرا، لبوتان، لابسا، تکمبا و فاذرکه منفی بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، اکثرا متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند.

نماد تازه وارد آپ همچنان با صف خرید پرحجم به رشد قیمتی خود ادامه داد اما به جر نمادهای اپرداز و رانفور که صف خرید بودند مابقی هم گروهی ها معاملاتی منفی را تجربه کردند. گروه غذایی همچنان پرتقاضا بودند اما نمادهای غفارس، غگل و غالبر پراقبال تر دنبال شدند. گروه قندی با توجه به جو مثبتی کلی بازار، اکثرا افت قیمت داشتند و منفی به کار خود پایان دادند و نماد قشرین با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد. در پایان معاملات نماد سبحان دارو جهت برگزاری مجمع فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت اکثر گروه ها و نمادهای بخصوص گروه های فلزی، معدنی و پتروشیمی و نمادهای فملی، وغدیر، پارسان، کگل و فارس با رشد چشمگیر 1041 واحدی به ارتفاع 80,340 واحدی رسید که در این میان نمادهای حکشتی و اخابر بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا