بررسی معاملات روز گذشته نشان داد؛

ثبات بهای سکه در بازار نقدی و آتی

ثبات بهای سکه در بازار نقدی و آتی

بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران در حالی با افزایشی خفیف نسبت به روز شنبه گذشته رو به رو شد که بهای دلار نوسانات متعددی را تجربه کرد، این در شرایطی بود که پیش بینی از معاملات امروز اونس نیز ثابت ارزیابی شده بود.



بهای سکه در بازار آتی بورس کالای ایران طی روز شنبه در سررسیدهای مختلف متفاوت بود، به طوری که قیمت سکه در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و 100 هزار تومان معامله شد و افزایش 0.06 درصدی را تجربه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از بورس کالا، سکه تحویل دی ماه بدون هیچ تغییری نسبت به روز شنبه گذشته به قیمت یک میلیون و 119 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 139 هزار تومان معامله و با افزایش 0.02 درصدی رو به رو شد. تحویل اردیبهشت سال آتی نیز بدون تغییر با قیمت یک میلیون و 160 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 180 هزار تومان معامله شد و رشد 0.04 درصدی را به ثبت رساند.

حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به یک هزار و 178 قرارداد و ارزش آن به بیش از 136 میلیارد ریال رسید.

 

در بازار نقدی سکه چه گذشت؟

همسو با افزایش قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به قیمت یک میلیون و 96 هزار تومان رسید. به گفته فعالان، عامل اصلی رشد فلز گرانبهای داخلی خوش‌بینی معامله‌گران داخلی نسبت به روند اونس در هفته جاری بود. بازارهای جهانی از امروز فعالیت خود را آغاز می‌کنند و در صورت افزایش احتمالی اونس، سکه ممکن است به کانال یک میلیون و 100 هزار تومان بازگردد.

 

معامله 32 سکه در قالب گواهی سپرده

حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 32 سکه به ارزش 350 میلیون ریال رسید. همچنین آخرین قیمت معامله سکه طلا بر روی تابلوی معاملات یک میلیون و 95 تومان ثبت شد.

نگاهی به تابلوی معاملات نیز نشان می دهد که آخرین سفارش خرید سکه در سامانه بر خط سهام یک میلیون و 90 هزار تومان و آخرین سفارش فروش درج شده در سامانه یک میلیون و 99 هزار تومان ثبت شده است.

معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

همچنین به گفته کارشناسان با توجه به ارائه مجوز سازمان بورس به صندوق های سرمایه گذاری برای ورود به معاملات گواهی سپرده کالایی، به زودی شاهد رشد قابل توجه این بازار خواهیم بود. در همین راستا به تازگی صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر به عنوان نخستین صندوق در این زمینه از سازمان بورس مجوز گرفته تا طلا در پرتفوی این صندوق قرار گیرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا