وکیل:

عوارض درخواستی شهرداری‌ها از معادن مبنای قانونی ندارد

عوارض درخواستی شهرداری‌ها از معادن مبنای قانونی ندارد

گروه معادن - عوارض درخواستی شهرداری ها از معادن هیچ مبنای قانونی ندارد و نباید سهم شهرداری ها جدای از حقوق دولتی محاسبه شود.

به گزارش ماین نیوز، کامران وکیل در خصوص عوارض درخواستی شهرداری از معدن سنگان اظهار داشت : سنگان منطقه ای خاص به لحاظ سنگ آهن‌های مرغوب است و به یکباره رو آمد و همین موضوع باعث شد در برهه ای از زمان سنگ‌آهن این منطقه فعال شود و توجه ویژه‌ای به این بخش از کشور صورت گیرد.

وی افزود: اینکه گفته می شود وزارت صنعت، معدن و تجارت از دیوان عدالت اداری، خواستار صدور حکم لغو مصوبه شورای اسلامی شهر سنگان (خراسان رضوی) درباره اخذ عوارض خدمات شهری شده بیشتر به یک شوی رسانه ای و نمایش شباهت دارد و می خواهند این گونه نشان دهند که وزارتخانه حامی معدنکاران است.

وی ادامه داد: این موضوع مسبوق به سابقه است زیرا در دهه 70 نیز در معدن سنگ های تزئینی کلاردشت به دلیل تردد زیاد کامیون های سنگین از جاده های این منطقه شهرداری کلاردشت خواستار لکه گیری و آسفالت جاده های این منطقه از سوی معدن کلاردشت و نیز پرداخت عوارض شده بود.

وکیل با اشاره به موضوع اصلاح مجدد حقوق دولتی سال 91 گفت: تعریف مجدد و تجدید نظر حقوق دولتی و همچنین تفاوت قائل شدن بین بهای سنگ آهن داخلی و صادراتی از دیگر موضوعاتی است که این روزها در این حوزه مطرح می شود و با انتقاد فعالین این حوزه همراه است.

دبیرکل اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان محصولات معدنی افزود: عوارض درخواستی شهرداری ها از معادن هیچ مبنای قانونی ندارد و نباید سهم شهرداری ها جدای از حقوق دولتی محاسبه شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا