حذف بانک صادرات از تحریم‌های اروپا

حذف بانک صادرات از تحریم‌های اروپا وزارت خزانه‌داری انگلیس اعلام کرد: در پی تصمیم اتحادیه اروپا نام بانک صادرات ایران از فهرست تحریم‌های اقتصادی حذف می‌شود.

 
به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری انگلیس بر اساس اصلاحیه جدید شورای اجرای مقررات اتحادیه اروپا بیانیه‌ای را صادر کرده و در آن آورده است که نام بانک صادرات ایران و بانک صادرات پی‌ال‌سی شعبه اروپایی بانک صادرات را از فهرست نهادهای ایرانی که اموالشان به دلیل موضوع هسته‌ای مسدود شده بود،‌ حذف شده است.

 
شورای اجرای مقررات اتحادیه اروپا در 23 مارس 2012 مقرره‌ای را به تصویب رساند که به موجب آن، دارایی‌های بانک صادرات مسدود شده بود. اکنون این شورا در اصلاحیه جدید خود پس از گذشت چندماه از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک، نام بانک صادرات ایران و شعبه لندن این بانک را از فهرست موسسات مشمول این مقرره خارج کرده است.

 
در این اصلاحیه که در نشریه رسمی اتحادیه اروپا منتشر شده، آمده است که نام این بانک می‌بایست تا 22 اکتبر 2016 در فهرست نهادهای مشمول مقرره مسدود شدن اموال قرار داشته باشد. بنابراین، از آنجایی که این تاریخ گذشته است،‌ بانک صادرات ایران و بانک صادرات پی‌ال‌سی دیگر شامل این تحریم‌ها نمی‌شوند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا