"مک‌دونالد و کی اف‌سی در ایران جایگاه ندارند"

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت احمدی‌نژاد گفت:‌ مظاهر و نمادهای فرهنگی آمریکایی از جمله مک دونالد و کی‌اف سی در ایران جایگاهی ندارند.

سید محمد حسینی، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه راهپیمایی 13 آبان در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌ کشورهای غربی و آمریکا برای نفوذ سیاسی و فرهنگی و اقتصادی گفت: از برنامه‌های پیچیده غربی‌ها نفوذ در سطوح فرهنگی و سیاسی و اقتصادی است و یکی از پیچیده‌ترین برنامه‌های آنها نفوذ از طریق محصولات فرهنگی است که نگران کننده است. باید در جامعه و به ویژه برای نسل جوان نسبت به ابزارهای فرهنگی که آنها سعی دارند از طریق آنها در کشور نفوذ کنند روشنگری شود.

وی با اشاره به دستگیری عوامل غربی در عرصه‌ مطبوعات و رسانه گفت: دستگیری این عوامل نشان می‌دهد که افرادی هر چند ناخودآگاه در جمع آنها قرار می‌گیرند و متاسفانه کسانی در داخل هستند که می‌خواهند اهداف و تمایلات غربی‌ها را به کشور وارد کنند.

وی در خصوص دشمنی ایران با آمریکا گفت:‌ مردم هنوز بغض و عداوت آمریکایی‌ها را شاهد هستند. ما شاهد هستیم که اکنون کاندیداهای آمریکایی برای انتخابات ریاست جمهوری تا چه اندازه علیه ایران صحبت می‌کنند همینطور در رابطه با برجام اطمینان نداریم چه میزان تحریم‌ها را نقض می‌کنند. در عین حال که امیدواریم به عهد و پیمان‌شان وفادار بمانند.

حسینی گفت: آمریکایی‌ها اولین نقد کنندگان حقوق بشر و حمایت کنندگان از ترورسیم هستند و از جنایات آل سعود در یمن حمایت می‌کنند. آمریکا تغییری در اهدافش صورت نگرفته است و تا ظلم و استکبار است ما هم هستیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت احمدی‌نژاد درباره‌ی نفوذ از طریق برجام تصریح کرد:‌ باید ابزارهایی که غربی‌ها می‌توانند از آن طریق بر ما نفوذ پیدا کنند برای مردم روشن‌گری شود و جریان‌هایی که تمایل به حضور آمریکا در کشور دارند و در سالهای گذشته دچار استحاله شدند باید به مردم معرفی شوند و ما از روند ورود کالاهای فرهنگی که نماد آمریکایی هستند مثل مک دونالد و کی‌اف سی نگرانی داریم خوشبختانه این دو شعبه پلمپ شده است اما آنها اعلام کردند قصد دارند 240 شعبه در ایران راه‌اندازی کنند. این ها مظاهر آمریکایی هستند و نمی‌تواند در کشور ما جایگاهی داشته باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا