شرکت کارگزاری مبین سرمایه گزارش می‌دهد

بازگشت معاملات یک مگاواتی

بازگشت معاملات یک مگاواتی

امروز در بازار برق بورس انرژی، تنها در چهار سررسید از نمادهای بارپایه معاملات یک مگاواتی به انجام رسید

گزارش بازار:

به گزارش بورس نیوز به نقل از  گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه در معاملات امروز دوشنبه 95.04.28 در بازار برق بورس انرژی 4  مگاوات برق به ارزش 33 میلیون و 600  هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش 72  درصدی همراه بوده است.

میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز تغییری نداشت و در محدوده روز معاملاتی گذشته باقی ماند.

بازارامروز:

امروز در بازار برق بورس انرژی، تنها در چهار سررسید از نمادهای بارپایه معاملات یک مگاواتی به انجام رسید؛ از آنجایی که معاملات انجام شده یک مگاواتی بوده و عملاً کشف قیمتی در بازار اتفاق نیفتاده در نتیجه تأثیر آن در نمودار قیمت مفهوم خاصی نداشته و از این رو از درج نمودار میانگین وزنی با قیمت امروز اجتناب شده است. با توجه به نبود نقدینگی بین خریداران و بازار خالی از تقاضا، نیروگاه‌ها نیز تمایلی به کاهش قیمت پیشنهادی خود برای جذب نقدینگی نداشته و عملا بازاری بدون تحرک را شاهد بودیم. وجود برنامه منظم و مدون برای واریز اعتبارات منجر به پویایی بازار در طول دوره می‌شود اما در حال حاضر با روند تأمین نقدینگی موجود شاهد تعطیلی بازار در مقاطعی از دوره هستیم.

آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

 

مقایسه روند قیمت در 4 ماهه ابتدای سال 1394 و 1395 :

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا