راه اندازی بورس ارز الزامی به تک نرخی شدن ارز ندارد

راه اندازی بورس ارز الزامی به تک نرخی شدن ارز ندارد

مدیرعامل شرکت بورس کالا گفت :‌ برای راه اندازی بورس ارز الزامی به تک نرخی شدن ارز نیست.

 

حامد سلطانی نژاد، افزود‌ : سازمان بورس در این باره نظر مثبت اما بانک مرکزی ملاحظاتی دارد و می گوید باید نرخ ارز آزاد شود و ارز دو نرخی نداشته باشیم و بازار بین بانکی ارز هم راه اندازی شود.
وی گفت : اعتقاد ما این است که به فرض تک نرخی نشدن ارز هم می توان بر روی بازار فعلی ارز آزاد هدف گذاری و بورس ارز را راه اندازی کرد.
سلطانی نژاد افزود :‌ سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه عهده دار راه اندازی بورس ارز شده و همه زیرساخت های نرم افزاری ، قانونی و دیگر الزامات را فراهم کرده است.
وی گفت : در جلسات مختلفی با نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی طرح راه اندازی بورس ارز ارائه شده است و منتظر اعلام نظر بانک مرکزی هستیم.
مدیر عامل بورس کالا گفت : در گام اول ما قصد ورود به بازار نقدی ارز را نداریم و می خواهیم بازار مشتقات ارز یعنی بازاری که امکان پیش بینی و انجام معامله قبل از تحویل ارز را فراهم کند ، به وجود بیاوریم.
وی افزود : با این کار نگرانی مسافران نیازمند ارز ، صادرکنندگان ، وارد کنندگان و سرمایه گذاران خارجی از بابت نوسانات قیمت ارز برطرف می شود و ما می توانیم ریسک ها را پوشش دهیم.
سلطانی نژاد گفت : به طور نمونه در خصوص سکه بهار آزادی سابقه پوشش ریسک را داریم و در زمینه ارز نیز همانگونه می توانیم عمل کنیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا