پذیرش آلومینای جاجرم و طلای زرشوران در بورس کالا

پذیرش آلومینای جاجرم و طلای زرشوران در بورس کالا

گروه بورس سهام و فلزات - آلومینا و هیدرات شرکت آلومینای ایران (مجتمع جاجرم) و شمش طلای زرشوران در بورس کالای ایران مورد پذیرش قرار گرفت.

به گزارش ماین نیوز، درخواست پذیرش کالای آلومینا (اکسید آلومینیوم) مجتمع جاجرم که از سوی شرکت آلومینای ایران به بورس کالای ایران ارسال شده بود، در هفتاد و پنجمین کمیته عرضه این بوررس مورد پذیرش قرار گرفت. عرضه کننده مذکور متعهد شده که شرایط عرضه را به گونه ای فراهم کند که حداقل یکبار عرضه در ماه انجام پذیرد و در صورت وجود تقاضا با نظر بورس نسبت به عرضه اقدام کند.

شرکت آلومینای ایران متعهد شده است که ۹۵ درصد کل تولید آلومینای خود را در این بورس عرضه کند. گفتنی است، ظرفیت اسمی تولید آلومینای متال گرید (اکسید آلومینیوم) مجتمع جاجرم ۲۵۰ هزار تن در سال است و در تولید آلومینیوم، ساینده ها، دیرگدازها، شیشیه و بلور، فولاد و عایق های الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر کالای مذکور، درخواست پذیرش کالای هیدرات (هیدروکسید آلومینیوم) شرکت آلومینای ایران ، در هفتاد و پنجمین کمیته عرضه این بوررس مورد موافقت قرار گرفت. عرضه کننده مذکور متعهد شده که حداقل یکبار عرضه در ماه عرضه داشته باشد و در صورت وجود تقاضا با نظر بورس نسبت به عرضه اقدام کند.

شرکت آلومینای ایران متعهد شده است که ۹۰ درصد کل تولید هیدرواکسید آلومینیوم خود را در این بورس عرضه کند. گفتنی است، ظرفیت اسمی تولید هیدرات (هیدروکسید آلومینیوم) ۳۰ هزار تن در سال است و به عنوان پرکننده کاغذ و درزگیر، فیلر خمیردندان، تولید زئولیت، پایه کاتالیست و رنگدانه سفید در سنگ مورد استفاده قرار می گیرد. این کالاها همچنین در تولید محصولات شیمیایی آلومینیوم دار و افزودنی های ضد شعله در پلاستیک و رابرها کابرد دارد.

شمش طلای کارخانه طلای خاورمیانه بورسی شد

این گزارش همچنین حاکی است، شمش طلای تولیدی مجتمع معدنی و صنعتی زرشوران به عنوان بزرگترین کارخانه طلای خاورمیانه در یکصد و سی و پنجمین جلسه کمیته عرضه پذیرش شد. سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) متعهد شده است که شرایط عرضه را به گونه ای فراهم کند که حداقل دوبار عرضه در ماه انجام پذیرد . گفتنی است دکتر مهدی کرباسیان رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، چندی پیش هنگام افتتاح معدن طلای زرشوران با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، با بیان اینکه تقویت بورس کالای ایران، سلامت اقتصادی و شفافیت در آمارها را به دنبال دارد و در معاملات آن منافع اصلی به تولیدکنندگان می رسد، از آغاز عرضه طلای استخراجی این معدن به محض استخراج مناسب طلا در بورس کالا خبر داده بود.

رییس ایمیدرو با اشاره به اینکه معدن طلای موته سال هاست طلای خود را در بورس کالا به فروش می رساند، اظهار کرد: ایمیدرو از نحوه فروش سنگ آهن صادراتی و رقابت خریداران در بورس کالا نیز رضایت داشته و امیدواریم طلای زرشوران نیز به شیوه ای مناسب و رقابتی در بورس کالا دادوستد شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا