نگرانی پاکستان از صادرات سیمان ایران

نگرانی پاکستان از صادرات سیمان ایران

سخنگوی اتحادیه تولید کنندگان سیمان پاکستان گفت: صنعت سیمان پاکستان با تصمیم گیران مختلف تماس گرفته تا جلوی سرازیر شدن سیمان ایرانی به پاکستان از طریق بلوچستان به صورت جاده ای و ریلی را بگیرد.

به نقل از پایگاه خبری پاکستان آبزرور، در طی 4 ماهه نخست سال مالی جاری، تولید سیمان پاکستان با 3.79 درصد رشد نسبت به سال گذشه به 11.398 میلیون تن رسید، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال مالی گذشته 10.981 میلیون تن بود.

فروش سیمان پاکستان در بازار داخلی این کشور در همین مدت 14.38 درصد افزایش داشت. اما در چهار ماهه نخست سال مالی جاری، صادرات سیمان پاکستان تنها 2.028 میلیون تن بود، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل 2.790 میلیون تن بود که حکایت از کاهش 27.31 درصدی صادرات داشت.

آمارها نشان می دهد که صنعت سیمان پاکستان در حال حاضر تقریبا به طور کامل متکی به بازار داخلی است و سهم فروش بازار داخلی سیمان پاکستان از حدود 50 درصد در سال 09-2008 به بیش از 80 درصد رسیده است.

سخنگوی اتحادیه تولید کنندگان سیمان پاکستان گفت رشد اقتصاد داخلی پاکستان موجب رشد کلی صنعت سیمان این کشور شده است.

وی افزود، صنعت سیمان پاکستان با تصمیم گیران مختلف تماس گرفته تا جلوی سرازیر شدن سیمان ایرانی به پاکستان از طریق بلوچستان به صورت جاده ای و ریلی را بگیرد.

صنعت سیمان پاکستان نیاز به مکانیزم های حمایتی دارد تا جلوی قاچاق سیمان به این کشور گرفته شود.

وی افزود، دولت باید تعرفه گمرکی 20 درصدی برای واردات سیمان اعمال کند. به دلیل هزینه بالای فعالیت اقتصادی در پاکستان، صنعت سیمان پاکستان در حال از دست دادن قابلیت رقابت خود با سیمان تولیدی کشورهای دیگر نظیر ایران ، امارات و هند است.

انتهای پیام// 227

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا