سهم 35 درصدی بندر امام در ترانزيت کالا

سهم 35 درصدی بندر امام در ترانزيت کالا

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان گفت: در هفت ماه نخست سال جاری دو میلیون و 420هزار تن کالا از پایانه بندر امام خمینی(ره) به سایر کشورها ترانزیت شده که 35رصد کل ترانزیت کالا از کشور است.

 

مسعود مصدقی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) با اشاره به اینکه پایانه بندر امام خمینی(ره) فعال ترین مرز کشور در ترانزیت کالاست ، افزود : بیشترین حجم جابجایی کالا از مرز پرویزخان و باشماق به امارات متحده عربی از طریق پایانه بندر امام خمینی(ره) صورت گرفته است.
وی عمده ترین کالای ترانزیتی از پایانه بندر امام خمینی(ره) را مواد نفتی از اقلیم کردستان عراق به کشور امارات متحده عربی بیان کرد و افزود: مواد نفتی ترانزیتی از طریق پایانه بندر امام خمینی (ره) با تانکرهای نفتکش ایرانی و عراقی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه حدود 19میلیون و 500هزار تن کالا با یک میلیون و 200هزار دستگاه وسایل نقلیه باری از مبدا بندر امام خمینی(ره) به سایر نقاط کشور جابجا شده است ، افزود: عمده کالاهای جابجا شده دانه های روغنی وارداتی ، محصولات فولادی و شکر بوده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان افزود: با توجه به ورود مداوم کشتی های حامل کالاهای فله به بندر امام خمینی(ره) پیش بینی می شود تا پایان سال جاری بیش از 40 میلیون تن کالا از طریق پایانه بندر امام خمینی(ره) جابجا شود.
بندر امام خمینی (ره) دومین بندر بزرگ عملیاتی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.
سالانه حدود 50 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری می شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا