نعمت‌زاده:

دولت برای بهره‌برداری از فرصت‌های پسابرجام برنامه دارد

دولت برای بهره‌برداری از فرصت‌های پسابرجام برنامه دارد

وزیر صنعت در پاسخ به اینکه، عده‌ای معتقدند بزرگترین نقدی که به دولت یازدهم وارد است این‌است‌که برنامه منسجم و مشخصی برای بهره‌برداری از فرصت‌های پسابرجام ندارد، گفت: ما قطعا خودمان برنامه منسجمی داریم؛ پارسال این برنامه را منتشر کردیم.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی ایران، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد:برنامه اقتصادی دولت دست خود ما است. چطور ممکن است ما، (تیم اقتصادی دولت)، برنامه‌ای را تدوین کنیم ولی خود ما به آن معتقد نباشیم.  

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اینکه، در جلسه‌ای که فعالان بخش خصوصی با معاون اول رییس‌جمهوری داشتند به عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت باهمدیگر اشاره کردند؛ افزود:‌ بخش خصوصی انتظار دارد که ما بیشتر کار کنیم و نمود این کارها در اقتصاد خصوصی بیشتر باشد؛ البته همه ما هم این انتظار را از خود داریم. ولی بالاخره توان کشور، محدودیت‌های مالی و شرایط تحریم که تازه آن را پشت سر می‌گذاریم اجازه حرکت و برداشتن‌های گام‌های بلند را نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: بانک‌های ما سرمایه کافی ندارند؛ یا خود بانک‌ها توان مانور بالایی ندارند . 10-12 سال است که بانک‌ها افزایش سرمایه نداشتند.شما اگر فقط بخش خالی لیوان را ببینید، مدام نواقص در ذهنتان برجسته خواهد شد ولی اگر بخش پر لیوان را ببینید حتما متوجه کارهای بزرگ اقتصادی دولت خواهید شد.

نعمت زاده در پاسخ به اینکه، عده‌ای معتقدند بزرگترین نقدی که به دولت یازدهم وارد است این‌است‌که دولت برنامه منسجم و مشخصی برای بهره‌برداری از فرصت‌های پسابرجام ندارد، گفت: ما قطعا خودمان برنامه منسجمی داریم؛ پارسال این برنامه را منتشر کردیم. این برنامه‌ها بر اساس اقتصاد مقاومتی تنظیم شده است و برای اجرای آن تلاش می‌کنیم.

نعمت‌زاده درباره نقش پژوهشکده‌های اقتصادی و اتاق‌های فکری اقتصادی در تنظیم  این برنامه‌ها  اظهار کرد:ما در تنظیم برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت از نظرات بخش‌های متعدد استفاده کرده‌ایم. هم به نظرات  اقتصاددان‌های دانشگاه‌ها توجه کرده‌ایم و هم در تیم مشاوره و هم‌اندیشی از نظرات آنها استفاده می‌کنیم و هم از نظرات اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استفاده می‌کنیم و هم از همکاران سابق ما، در این تیم حضور دارند. ما جلسات ماهانه منظمی برگزار می‌کنیم.

وی افزود: این جدا از اعضای تشکل‌هاست که به‌طور مداوم با آنها جلسه داریم و از نظرات، پیشنهادها و انتقادهای آنها در تدوین برنامه‌ها و مقررات در حوزه صنعت، معدن و تجارت استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام// 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا