مدیرعامل ایمیدرو: بازسازی معادن گامی در راه بازسازی محیط زیست است

مدیرعامل ایمیدرو: بازسازی معادن گامی در راه بازسازی محیط زیست است

اصفهان- ایرنا- مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: بازسازی معادن گامی مهم در راه بازسازی محیط زیست محسوب می شود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی مجتمع طلای موته، مهدی کرباسیان در بازدید از این مجموعه صنعتی در شمال استان اصفهان افزود: آسیب به محیط زیست در کنار احداث و بهره برداری از معادن اجتناب ناپذیر است، اما با انجام طرحهایی مانند بازسازی معادن می توان در راستای بازسازی محیط زیست نیز گام برداشت.
وی اضافه کرد: طرح بازسازی معادن مجتمع طلای موته یکی از بهترین نمونه هایی است که با اجرای آن می توان گامی مهم در زمینه بهبود محیط زیست برداشت.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: مشخص است که شاهد افزایش راندمان در این بنگاه اقتصادی هستیم که این جای خشنودی دارد.
معاون وزیر و مدیرعامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: کاهش ساعات تعمیر و همچنین کاهش هزینه تمام شده می تواند در رشد و افزایش بهره وری سازمان تأثیرگذار باشد.
پیش از این بازدید، مدیرعامل مجتمع طلای موته نیز در آیین افتتاخ گلخانه این مرکز گفت: این گلخانه برای شناسایی گونه های گیاهی و بازسازی اکوسیستم این مجموعه طراحی و احداث شده است.
علیرضا طالاری افزود: با مطالعه روی گونه های گیاهی قابل رشد در منطقه، گیاهان شاخص شناسایی و اقدام به تولید نهال می شود تا با کاشت در محیط پیرامون، معدن و سد باطله قدیم این مجتمع نیز بازسازی شود.
وی همچنین با اشاره به طرح توسعه معدن طلای موته گفت: در نحوه استحصال طلا در این مجتمع با توجه به قدمت فناوری آن، اقدامات خوبی برای بومی سازی انجام پذیرفته تا جایی که تاکنون بالغ بر 90 درصد از تجهیزات مورد استفاده در این معدن بومی سازی شده است.
طالاری همچنین از افزایش تولید با توجه به کاهش عیار خوراک این کارخانه و همچنین کاهش هزینه تولید و افزایش بهره وری در آن خبر داد.
مطالعات نشان می دهد که حدود چهار هزار سال پیش، معدن طلای موته مورد بهره برداری سطحی و محدود قرار گرفته است.
معادن طلای موته شامل چاه خاتون، سنجده، دره اشکی، تنگه زر، چشمه گوهر، قرم قرم، چاه باغ، چاه علامه و سه کلپ است.
معادن طلای موته در رشته کوه های شمال غربی میمه در شهرستان شاهین شهر و میمه استان اصفهان قرار دارد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا