تشکل تخصصی: توسعه خطوط آبرسانی بر پایه اقتصاد مقاومتی با توان داخلی میسر است

تشکل تخصصی: توسعه خطوط آبرسانی بر پایه اقتصاد مقاومتی با توان داخلی میسر است

تهران- ایرنا- سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل در اطلاعیه ای اعلام کرد: موضوع مهم و حیاتی توسعه خطوط آبرسانی کشور و جلوگیری از هدررفت 30 درصدی آب با اتکا به توان داخلی در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی امکان پذیر است.

سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل همزمان با طرح شرکت آب و فاضلاب کشور برای «تنش آبی در تابستان 95» در اطلاعیه خود آورد: مقدار آبی که در سیستم خطوط لوله قدیمی مصرف نمی شود، به طرق مختلف مانند نشت از شبکه، نشت از انشعاب ها، نشت از خطوط انتقال فرعی و اصلی تا 30 درصد هدررفت دارد.
بر پایه اطلاعیه این تشکل، «فرسودگی تاسیسات آب و شبکه های آبرسانی و وجود 40 هزار کیلومتر شبکه خطوط انتقال فرسوده در بخش شهری یکی از نقیصه هایی به شمار می رود که با بهره گیری از توان داخلی و با لوله های خطوط انتقال از پنج اینچ تا 150 اینچ قابل رفع است و برای تعویض و ترمیم این خطوط بر اساس بررسی های انجام شده با دستور وزارت نیرو می توان سریع و بدون فوت وقت اقدام کرد.
«حمیدرضا جانباز» مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب(آبفا) کشور، دیروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران گفت تابستان امسال 35 میلیون نفر در 301 شهر کشور مانند شیراز، اصفهان، بوشهر و کرمان در معرض تنش آبی قرار دارند.
پارسال از مجموع یک هزار و 136 شهر زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب، 547 شهر با جمعیت بیش از 50 میلیون نفر با شرایط تنش آبی روبرو بودند و کمبود منابع مصرف آب در شهرها 23 درصد بود.
سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل در اطلاعیه خود یادآوری کرد ایران با بحران کم آبی و هدررفت بیش از 30 درصد آب به دلیل فرسودگی در شبکه آبرسانی روبروست اما همچنان دولت ها به بهانه کمبود اعتبار، اقدام لازم را در این زمینه انجام نمی دهند.
تحلیل کارشناسان نشان می دهد تابستان امسال 301 شهر کشور با جمعیت نزدیک به 35 میلیون نفری با تنش آبی روبرو می شوند که 78 شهر با جمعیت بیش از 100 هزار نفر مانند شیراز، اصفهان، کرمان و بوشهر را دربرمی گیرد.
بر پایه اطلاعیه سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل، باید کار ترمیم و توسعه و ایجاد خطوط انتقال را به کارخانه های داخلی سپرد و دولت نیز با اطمینان به بخش خصوصی می تواند در مدت 24 ماه شاهد رفع این معضل توسط 120 کارخانه تولید لوله بخش خصوصی باشد که در سطح کشور فعالیت می کنند.
پیش بینی می شود با واگذاری این طرح از سوی وزارت نیرو به واحدهای موجود، کارخانه های داخلی با 100 درصد توان خود در این زمینه مشغول به کار شوند.
اجرای پروژه های کلان عمرانی با بهره گیری از توان داخلی افزون بر رشد صنایع مربوطه بالا و پایین دستی، نقش بسزایی در رونق اشتغال کشور به همراه خواهد داشت.
سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل در اطلاعیه خود درباره شیوه تامین بودجه این طرح نوشت: دولت می تواند با اعتبارات اوراق مشارکت و همچنین استفاده از صندوق توسعه ملی و حتی تهاتر بدهی کارخانه ها به نهادهای دولتی یا با توجه به فضای مثبت پسا برجام با استفاده از فاینانس خارجی (تامین مالی) بودجه لازم را فراهم کند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا