دبیر انجمن سنگ ایران:

تشکیل 50 کنسرسیوم صادرات سنگ ایران در سال 95/ بازار روسیه هدف مهم

تشکیل 50 کنسرسیوم صادرات سنگ ایران در سال 95/ بازار روسیه هدف مهم

مسکو- ایرنا- دبیر انجمن سنگ اعلام کرد: برای عملی شدن 2،5 میلیارد دلار صادرات سنگ در برنامه پنج ساله، تشکیل 50 کنسرسیوم صادراتی در سال 95، شرکت در نمایشگاه های بزرگ بین المللی و حضور در بازار روسیه و دیگر کشورهای عضو جامعه همسود برنامه ریزی شده است.

احمد شریفی دبیر انجمن سنگ ایران که برای شرکت در نمایشگاه بین المللی سنگ روسیه در مسکو بسر می برد، امروز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: افزایش صادرات تنها راه گسترش و نجات صنعت سنگ ایران است و بر اساس ارزیابی ها، توانمندی های بسیار زیادی در این بخش داریم که فقط 40 درصد آن استفاده می شود.
وی افزود: تنها راه خروج از این وضعیت و استفاده بهینه از توان صنعت سنگ، گسترش صادرات است و برای تحقق این هدف نیز برنامه ریزی های گسترده ای انجام شده است.
دبیر کل انجمن سنگ ایران خاطرنشان کرد: برای این که به هدف چشم انداز 2/5 میلیارد دلار صادرات سالانه سنگ تا پایان برنامه پنج ساله برسیم مجموعه ای از اقدامات باید انجام گیرد که نخستین گام حضور تاثیرگذار در بازارهای پر مصرف جهانی از جمله روسیه است که در این راستا شناسایی و نیازهای بازارها به نوع و شکل محصولات سنگی اهمیت خاصی دارد.
شریفی گفت: افزون بر نمایشگاه مسکو، شرکت های ایرانی در سه نمایشگاه بزرگ بین المللی شیامین چین، ورونا در ایتالیا و ازمیر ترکیه به صورت فعال و گسترده با اختصاص یک سالن به نام جمهوری اسلامی ایران حضور خواهند یافت.
وی ادامه داد: دومین راهکار تشکیل کنسرسیوم های صادرات سنگ است که در نمایشگاه بین المللی چهار گروه صادراتی حضور دارند و امسال هم شکل گیری 50 کنسرسیوم دیگر در این حوزه پیش بینی شده است.
وی افزود: ارتقای کیفیت تولیدات داخلی با همکاری انجمن سنگ ایتالیا برای ایجاد انستیتو صنعت سنگ بر اساس تفاهم نامه امضا شده در حال پیگیری می باشد و قرار است دست اندرکاران این صنعت در چارچوب برنامه های تدوین شده، آموزش های لازم را ببینند.
شریفی همچنین گفت: قیمت تمام شده تولیدات ایرانی موضوع مهم دیگری است که نیاز به بررسی دارد، زیرا به نسبت دیگر رقبا زیادتر است که باید برای کاهش هزینه ها در تمام مراحل اقدام های لازم انجام گیرد.
وی با طرح اینکه سود بانکی بیش از 20 درصدی برای صنعت سنگ ایران مشکل آفرین شده، گفت که این شاخص در کشورهای دیگر دو درصد است.
دبیر انجمن سنگ ایران تاکید کرد: از سوی دیگر باید توجه کرد که سامانه حمل و نقل در ایران در افزایش بهای تولیدات نقش دارد و همزمان باید اصلاحات لازم برای افزایش بازده تولید در بخش نیروی انسانی و مدیریت در صنعت سنگ انجام شود تا بهای تولیدات ایران در بازارهای جهانی همسطح رقبا و حتی برای خریداران جذاب تر شود.
هفدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ مسکو دیروز (سه شنبه) با حضور 258 شرکت از 27 کشور از جمله 11 شرکت ایرانی با حضور معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه و احمد شریفی دبیر کل انجمن سنگ ایران در مرکز نمایشگاه های سراسری روسیه (ودنخا) گشایش یافت.
شرکت های ایرانی در نخستین حضور خود در نمایشگاه بین المللی سنگ مسکو، تولیدات مختلفی از جمله مرمر، گرانیت و تراورتن را در غرفه ای به مساحت 400 متر مربع عرضه کرده اند که مورد توجه حاضران در مراسم گشایش قرار گرفت.
نمایشگاه بین المللی سنگ مسکو که افزون بر شرکت های روسی و ایرانی، شرکت هایی از کشورهای مختلف از جمله چین، ایتالیا، یونان، هند، ترکیه و مصر نیز حضور دارند تا شنبه آینده در سالن شماره 75 مرکز نمایشگاه های سراسری مسکو ادامه دارد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا