قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۳ سنت افزایش به ۵۰ دلار و ۹۵ سنت رسید.

 

به نقل از رویترز، پس از آنکه یک گزارش صنعتی نشان داد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا به میزان قابل توجهی کاهش یافته، قیمت نفت امروز افزایش یافت. تحلیلگران انتظار دارند در آستانه رفراندوم جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، بازار نفت شاهد معاملات پر نوسانی باشد.
انستیتوی نفت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد، حجم ذخایر نفت خام آمریکا 5.2 میلیون بشکه کاهش یافته که بسیار بیشتر از حد انتظار تحلیلگران بوده است. آمارهای رسمی در این زمینه قرار است اواخر امروز از سوی وزارت انرژی آمریکا منتشر شود
اولیویر جاکوب، تحلیلگر نفتی در موسسه پتروماتریکس گفت: «آنچه ما در بازار شاهد هستیم، واکنش به گزارش انستیتوی نفت آمریکاست... این ریسک وجود دارد که گزارش وزارت انرژی آمریکا این میزان کاهش ذخایر را نشان ندهد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 33 سنت افزایش به 50 دلار و 95 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 46 سنت افزایش به 50 دلار و 31 سنت رسید. این اولین باری است که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در 10 روز گذشته به بالای 50 دلار می رسد.
در حالی که سرمایه گذاران خوش بینی محتاطانه ای درباره ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا پس از رفراندوم روز پنجشنبه دارند، قیمت نفت از افزایش اشتهای ریسک پذیری در بازارهای جهانی منتفع شده است.
دیگر عامل تقویت بازارهای پرریسک اظهارات محتاطانه روز گذشته جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا درباره وضعیت اقتصاد آمریکا بود که در آن وی عملا احتمال افزایش نرخ بهره در ماه جولای را رد کرد.
پس از این اظهارات، ارزش دلار در برابر سبد ارزهای جهانی کاهش یافت. کاهش ارزش دلار، قیمت نفت را برای دارندگان سایر ارزها پایین می آورد و موجب تقویت قیمت ها می شود.
اگر کاهش حجم ذخایر نفت خام آمریکا تایید شود، این پنجمین کاهش متوالی هفتگی خواهد بود و این ایده را تقویت خواهد کرد که مازاد عرضه در بازار که موجب افت شدید قیمت نفت در 2 سال گذشته شده بود در حال کاهش است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا