قیمت طلا به ۱۲۶۶ دلار رسید

قیمت طلا به ۱۲۶۶ دلار رسید

قیمت هر اونس طلا امروز ابتدا به رقم ۱۲۶۱ دلار و یک سنت رسید که پایین ترین رقم از ۹ ژوئن تاکنون بود، اما بعدا ترمیم شد و با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به جلسه قبل به ۱۲۶۶ دلار رسید.

 

به نقل از رویترز، در حالی که بازارهای بورس آسیایی به دلیل افزایش امیدواری به ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا شاهد رشد شاخص ها بوده، قیمت طلا امروز به پایین ترین رقم در 2 هفته گذشته رسید.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز ابتدا به رقم 1261 دلار و یک سنت رسید که پایین ترین رقم از 9 ژوئن تاکنون بود، اما بعدا ترمیم شد و با 0.2 درصد کاهش نسبت به جلسه قبل به 1266 دلار رسید. قیمت طلای آمریکا نیز با 0.3 درصد کاهش به 1268 دلار و 30 سنت رسید.
قیمت طلا روز سه شنبه حدود 2 درصد کاهش یافت و بزرگترین کاهش قیمت یک روزه در طی یک ماه گذشته را به ثبت رساند. این کاهش پس از آن اتفاق افتاد که نتایج دو نظرسنجی انجام شده نشان داد که احتمال ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا بیشتر شده است.
اگر مردم انگلیس در رفراندوم فردا رای به جدایی از اتحادیه اروپا بدهند، ممکن است این اتحادیه با رکود مواجه شود و فشار بیشتری بر اقتصاد جهانی وارد شود. در این صورت تقاضا برای خرید دارایی های کم ریسکی نظیر طلا افزایش خواهد یافت.
جیمز گاردینر، تحلیلگر بازار طلا گفت: «در حالی که هم اکنون تعداد طرفداران جدایی کمتر از 48 ساعت قبل است، به نظر می رسد که رای دهندگان دارند به سمت ماندن در اتحادیه متمایل می شوند.»
برخی تحلیلگران گفتند، برای اینکه احتمال جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا منتفی دانسته شود خیلی زود است.
ادوارد میر تحلیلگر موسسه اف سی استون در این باره گفت: «ما همچنان نگران میزان دقت نظرسنجی های انگلیس هستیم.»
بر اساس نتایج نظرسنجی ای که روز سه شنبه منتشر شد، تعداد آرای حامیان ماندن در اتحادیه اروپا از حامیان جدایی تنها یک درصد بیشتر است.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز سه شنبه با 0.39 درصد افزایش به 912.33 تن رسید که بالاترین رقم از سپتامبر 2013 تاکنون بود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا