صدیقی‌فر در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

تعطیلی معدن سنگ آهن سنگان صحت ندارد

تعطیلی معدن سنگ آهن سنگان صحت ندارد

گروه معادن >سنگ آهن - مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان برخی شایعات مطرح شده درخصوص تعطیل شدن این مجتمع به دلیل کمبود مواد ناریه را تکذیب کرد.

علی صدیقی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز در پاسخ به اینکه شنیده شده است مجتمع سنگ آهن سنگان به دلیل کمبود مواد ناریه حدود 10 روز است که فعالیت‌ها در آن کاهش یافته و رو به تعطیلی رفته است، توضیح داد: شنیده‌ها در این زمینه غیرموثق هستند. در این زمینه باید بگویم که دو سه روزی است که دچار کمبود مواد ناریه شده‌ایم که با اقدامات انجام شده مواد ناریه موردنیاز خریداری شده و به زودی به مجتمع منتقل می‌شوند.

وی دلیل کمبود مواد ناریه در مجتمع سنگ آهن سنگان را مشکل کمبود نقدینگی عنوان کرد و افزود: دو سه روزی دچار مشکل بودیم اما با اقدامات صورت گرفته مواد خریداری شده و به زودی از تهران به مجتمع منتقل می‌شوند.

او با بیان اینکه در جریان بازدید اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در حضور وی عملیات آتش باری در معدن انجام شد، در پاسخ به این سوال که دلیل اصلی کمبود مواد ناریه موردنیاز مجتمع سنگان چیست؟ توضیح داد: هم‌اکنون بازار سنگ آهن با افت شدید قیمت‌ها مواجه شده و به تبع آن ما نیز دچار مشکل فروش و کمبود نقدینگی شده‌ایم بطوریکه قبلا اگر هم مواد ناریه به موقع به مجتمع منتقل نمی‌شد، می‌توانستیم از ذخایر خود در این زمینه استفاده کنیم.

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ماین نیوز درباره وضعیت فروش محصول مجتمع سنگان اظهار کرد: در حال حاضر اگر قصد صادرات داشته باشیم، بیشتر از تنی 4 تا 5 دلار قادر به فروش محصول نیستیم و بنابراین صادرات برای ما به هیچ‌وجه توجیه ندارد.

صدیقی‌فر درباره خبر اخیر مربوط به صادرات سنگ آهن سنگان به ترکمنستان نیز گفت: محموله‌ای که به ترکمنستان صادر شد در حد نمونه و به منظور بازاریابی اولیه بود و بیشتر این محموله هم سنگ‌های کم عیار بودند. هنوز صادرات به ترکمنستان در حجم انبوه و در تناژ بالا قطعی نشده است.

وی همچنین بازدید اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجتمع سنگان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه آقای نعمت زاده در جریان این بازدید از اقدامات انجام شده در مجتمع سنگان و طرح های توسعه‌ای زنجیره فولاد در این منطقه ابراز رضایت کردند و دستورات لازم را در خصوص تسریع در اجرای طرح‌ها دادند.

به گزارش ماین نیوز، امروز صبح یکی از مخاطبان ماین نیوز در تماس با خبرنگار ما توضیح داد که حدود 10 روز است هیچ آتش باری در معدن دولتی سنگان صورت نگرفته و تاکنون شیفت شب این معدن تعطیل شده و شیفت روز هم رو به تعطیلی است. وی علت این وضعیت را نبود مواد ناریه عنوان کرد و گفت که نقدینگی لازم برای تامین مواد ناریه موردنیاز سنگان وجود ندارد.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا