مجمع مؤسس صندوق نیکوکاری لوتوس رویان برگزار شد

مجمع مؤسس صندوق نیکوکاری لوتوس رویان برگزار شد

صندوق نیکوکاری لوتوس رویان از نوع صندوق‌های با درآمد ثابت و با پیش‌بینی سود 19درصد سالانه است که به منظور تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز پژوهشگاه رویان برای کمک به امور پژوهش، تهیه و تولید داروهای مربوط به درمان بیماری‌های سرطان، دیابت، ناباروری و ام اس، تأسیس خواهد شد.

 

پس از صدور موافقت اصولی سازمان بورس و اوراق بهادار با تأسیس صندوق نیکوکاری لوتوس رویان، مجمع مؤسس این صندوق در هفته جاری برگزار شد.

علی تیموری شندی، مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، در خصوص مصوبات این مجمع به پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا) گفت: مجمع مؤسس به‌منظور انتخاب ارکان صندوق، تصویب اساسنامه و امیدنامه صندوق، طرح اعلامیه پذیره‌نویسی و زمان آن و سایر مواردی که در اختیار مجمع مؤسس است، برگزار می‌شود.

او ادامه داد: به این‌ترتیب، ارکان صندوق نیکوکاری لوتوس رویان نیز در مجمع یاد شده انتخاب شدند؛ به‌نحوی که شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان مدیر صندوق، پژوهشگاه رویان به عنوان مدیر اجرایی صندوق، بانک پارسیان به عنوان مدیر ثبت صندوق، مؤسسه حسابرسی بهراد مشار به عنوان متولی صندوق و مؤسسه حسابرسی بیات رایان به عنوان حسابرس صندوق انتخاب شدند.

تیموری درباره سایر مصوبات این مجمع گفت: در مجمع یاد شده اساسنامه و امیدنامه صندوق نیکوکاری لوتوس رویان و همچنین طرح اعلامیه پذیره‌نویسی این صندوق به تصویب رسید.

مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان درخصوص دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری مدیریتی صندوق نیکوکاری لوتوس رویان گفت: شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان، پژوهشگاه رویان و موسسه خیرین پژوهش سلامت رویان دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری مدیریتی این صندوق هستند.

علی تیموری توضیح داد: صندوق نیکوکاری لوتوس رویان از نوع صندوق‌های با درآمد ثابت و با پیش‌بینی سود 19درصد سالانه است که به منظور تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز پژوهشگاه رویان برای کمک به امور پژوهش، تهیه و تولید داروهای مربوط به درمان بیماری‌های سرطان، دیابت، ناباروری و ام اس، تأسیس خواهد شد.

مدیر صندوق نیکوکاری لوتوس رویان درباره زمان پذیره‌نویسی واحدهای این صندوق هم گفت: باتوجه به روند پیشرفت کار پیش‌بینی می‌شود واحدهای این صندوق تا یک ماه آینده در شعب بانک پارسیان پذیره‌نویسی شود.

صندوق‌ سرمایه‌گذاری نیکوکاری یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که به منظور جمع‌آوری وجوه از افراد علاقه‌مند به امور نیکوکارانه و تخصیص وجوه گردآوری شده به امور مذکور با توجه به اهداف بیان شده صندوق، تأسیس می‌شود.

بر اساس مقررات موجود، ساختار این نوع صندوق به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که از مصرف منافع صندوق در امور نیکوکاری، اطمینان زیادی حاصل شود. ارکان نظارتی نظیر متولی و حسابرس صندوق بر این امر نظارت دارند در حالی که عملیات اجرایی مصرف منافع، توسط شخص دیگری تحت عنوان مدیر انجام می‌شود.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا