گزارش روز؛

سبز شدن بازار

سبز شدن بازار

نبودن فروشندگان هیجانی روزهای گذشته در اکثر گروه ها محسوس بود که سبب افزایش تقاضا و دادوستدهای متعادل و مثبت در شروع بازار بود بر همین اساس گروه تاثیر گذار خودرویی اکثرا مثبت شروع شدند.

 

در بازار امروز، نبود فروشندگان هیجانی روزهای گذشته در اکثر گروه ها محسوس بود. این موضوع، سبب افزایش تقاضا و دادوستدهای متعادل و مثبت در شروع بازار بود. بر همین اساس گروه تاثیر گذار خودرویی اکثرا مثبت شروع شدند اما با عقب نشینی مجدد خریداران در اکثر گروه ها بخصوص گروه خودرویی نوسانات منفی نمایان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، حجم بسیار پایین دادوستدها همچنان از شرایط سخت بازار و کمبود نقدینگی حکایت داشت. در اواخر بازار با موج جدید تقاضا و معاملات مثبت گروه خودرویی مواجه شدیم تا جایی که نماد خبهمن صف خرید شد. در گروه حمل و نقل نیز نماد حریل صف خرید شد.

در گروه های بانکی، بیمه ای، سرمایه گذاری و لیزینگی که اکثرا مثبت دنبال شدند نماد های وبملت، وپست، وبهمن و واتی صف خرید و با توجه به گزارش مناسب و پوشش خوب بانک صادرات و قرار داشتن در سطوح حمایتی با اقبال مواجه شد. این در حالی است که نرخ سود بانکی از اول تیر ماه به 15 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

بانک صادرات با افزایش 45 درصدی سود خالص و پوشش 100 درصدی بودجه طی گزارش  12 ماه 94 مواجه شد و مبلغ 145 ریال سود محقق کرد. همچنین شرکت در  تلفیقی 12 ماه 94 نیز با رشد 65 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده و مبلغ 234 ریال سود محقق کرده است. با حکم وزیر اقتصاد سید عباس حسینی از بیمه ایران رفت و محسن پور کیانی به عنوان مدیرعامل و رئیس هیات مدیره جدید بیمه ایران منصوب شد.

شتران، شلعاب، شراز، ونفت، شاوان، شگل، وپترو و خراسان نمادهای مثبت گروه های شیمیایی، پتروشیمی و فرآورده های نفتی بودند و مابقی هم گروهی ها اکثرا متعادل دنبال شدند. مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد که براساس هماهنگی صورت گرفته میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت گاز در حال تامین خوراک مورد نیاز پتروشیمی کاویان هستیم و این مشکل در حال برطرف شدن است. فاز دوم پتروشیمی کاویان (الفین یازدهم) یکی از طرحهای توسعه ای در صنعت پتروشیمی است که در صورت تامین کامل خوراک، تولید اتیلن این مجتمع سالانه به بیش از ٢ میلیون تن می رسد. مجتمع پتروشیمی کاویان، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اتیلن کشور با سالانه ٢ میلیون تن ظرفیت تولید است و اتیلن تولیدی در پتروشیمی کاویان با خط لوله اتیلن غرب به پتروشیمی های لرستان، کرمانشاه، ایلام، اندیمشک، کرمانشاه، کردستان، مهاباد و میاندوآب ارسال و مازاد تولید نیز در پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر استفاده می شود.

در بازارهای بین المللی با ادامه رشد شاخص قیمت های مسکن کشور چین، ثبات در اکثر بورس های بین المللی، ادامه نزول ارزش دلار و رشد سهام اکثر شرکت های معدنی بزرگ دنیا شاهد افزایش قیمت های اکثر کامودیتی ها شده تا جایی که طی چند روز گذشته مس و روی از مرزهای روانی به ترتیب 4500 و 2000 دلار در هر تن گذشته و در حال تثبیت در سطوح جدید است. با توجه به موارد گفته شده و افت نمادهای تاثیر گذاری همچون ذوب و فولاد در روزهای گذشته و قرار گرفتن اکثر آنها در سطوح جذاب و حمایتی به نظر با افزایش تقاضا و رشد ارامی مواجه شدند در این میان نمادهای فولاژ، زنگان و کپرور صف خرید شدند و نماد ذوب و فولاد معاملاتی متعادل و مثبت را تجربه کرد. نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: واگذاری سهام ذوب آهن اصفهان در فرابورس از سوی سازمان خصوصی سازی پیش از حل ماجرای بدهی های این شرکت، اتفاقی عجیب و خلاف قانون است.

صف خرید نماد فاراک را در حالی نظاره گر بودیم که بجز نمادهای تپمپی، لبوتان و نیرو که مثبت بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، اکثرا کم حجم و متعادل دنبال شدند همچنین نماد تایرا با رشد حدود 8 درصدی به گردونه دادوستدها بازگشت و در آستانه بالا صف خرید شد.

در اواخر بازار موج جدید تقاضای کل بازار به گروه ساختمانی نیز رسید و شاهد معاملات مثبت اکثر آنها بودیم اما گروه سیمانی همچنان اکثرا منفی دنبال شدند. معاملات مثبت گروه کانی های غیر فلزی ادامه داشت تا جایی که نمادهای کتوکا، کرازی و شلیا در کنار نمادهای کگاز و کپشیر با صف خرید دنبال شدند.

علیرغم ادامه رشد قیمت های جهانی و بورس کالای شکر، گروه قندی اکثرا منفی بودند و قند مرودشت طی اولین پیش بینی 12 ماه 96 با 75 درصد کاهش نسبت به پیش بینی سال 95 مبلغ 113  ریال سود اعلام کرد و متوقف شد. مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران از متوقف شدن روند کاهشی قیمت شیرخام پس ازاجرای طرح خرید توافقی این کالا خبر دادوگفت: در برخی نقاط قیمت این کالا افزایش یافته و از۱۱۵۰ به۱۲۳۰تومان رسیده است.

در پایان معاملات امروز نماد شرکتهای قند اصفهان، دارویی و بهداشتی لقمان، معدنی دماوند جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، حق تقدم شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی متوقف خواهند شد.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای وبملت و شبندر با رشد 184 واحدی به ارتفاع 72،799 واحدی رسید که در این میان نمادهای حکشتی و کچاد  بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا