"گوهران" ناامیدکننده، اطلاعات مثبت داد/ شاید اوضاع سهم بهتر شود

گوهران امید که با عدم رشد قیمت سهام در دو روز اول، ناامید کننده ظاهر شده و عنوان بدترین شرکت جدید سال را به خود اختصاص داده، اطلاعات مثبت داد تا شاید اوضاع سهم بهتر شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت 200 میلیارد تومانی توسعه گوهران امید با عرضه اولیه 5 درصد سهام در یکشنبه 30 خرداد ، وارد بازار سهام شد اما در همان اولین روز بعد از عرضه ، مشخص شد نتوانسته رضایت 23 هزار و 199 سهامدار حقیقی و 297 حقوقی خریدار روز اول را جلب کند.

براساس این گزارش، این شرکت فرابورسی که ششمین شرکت جدید سال جاری است با کشف قیمت 108 تومانی هر سهم وارد تابلوی معاملات شد اما به دلیل تقاضای خرید حدود 100 تومانی هر سهم و حتی از کمتر از قیمت اسمی، اکثریت فعالان حرفه ایی حاضر به خرید این سهم نشدند. چرا که با توجه به زیان سال گذشته ، وضعیت بازار و عدم تجربه موفق از سهامدار عمده یعنی سرمایه گذاری امید در حمایت از زیرمجموعه ها، افکار عمومی بازار انتظار کشف قیمت جذابی را این شرکت داشت.

با این اوصاف در همان اولین روز بعد از عرضه ، نه تنها برخلاف اکثریت شرکت های جدید، خبری از صف خرید و رشد 5 درصدی قیمت نشد ، بلکه با خروج بیش از 13 هزار و 500 سهامدار حقیقی و حقوقی و رشد 1.5 درصدی قیمت در دو روز اول بعد از عرضه روبرو شد تا فعلا" عنوان دار بدترین شرکت جدید سال 95 باشد.

در این شرایط ، "گوهران" عصر دیروز اطلاعات مثبتی داد تا شاید از امروز به بعد شرایط این سهم جدید بهتر شود.

این شرکت در حالی سود هر سهم مالی را 453 ریال پیش بینی کرده که با انتشار اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای دوره ۶ ماهه منتهی به 31 خرداد مشخص شد 422 ریال سود را محقق کرده  و احتمالا" اقدام به تعدیل سود خواهد کرد که باید منتظر واکنش این شرکت بود.

 

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا