فروش سهام فولاد هرمزگان در هاله‌ای از ابهام

فروش سهام فولاد هرمزگان در هاله‌ای از ابهام

مدیرعامل فولاد هرمزگان درباره فروش سهام فولاد هرمزگان گفت: با توجه به موقعیت استراتژیکی شرکت فولاد هرمزگان مشتریان متعددی تمایل دارند تا سهام این شرکت را خریداری کنند.

 

زمزمه‌های فروش بخشی از سهام شرکت فولاد هرمزگان به شرکت لیبرتی شنیده می‌شود. آنطور که یک منبع آگاه به صمت می‌گوید موضوع خرید ۵۰درصدی سهام شرکت فولاد هرمزگان از سوی شرکت لیبرتی در سال ۹۴ نیز مطرح بود اما تاکنون مبایعه‌نامه‌ای امضا نشده
و این موضوع در شرایط فعلی در حد یک پیشنهاد است. از سوی دیگر مسئولان فولاد هرمزگان صحت این خبر را تایید کرده و معتقدند متقاضیان زیادی برای خرید سهام این شرکت وجود دارند اما در شرایط فعلی، شرکت خریدار مشخص نشده است.
فروش سهام فولاد هرمزگان
یکی از سایت‌های خبری تحلیلی اعلام کرده شرکت کامودیتی لیبرتی به‌دنبال به‌دست آوردن یک شرکت ایرانی تامین‌کننده مواد اولیه برای کارخانه نورد گرم جدیدش در نیوپورت انگلیس است از این‌رو این مجموعه تلاش می‌کند تا با یکی از کارخانه‌های ساخت تختال در ایران به توافق برسد. آنطور که این سایت خبری منتشر کرده شرکت لیبرتی خواهان خرید بخشی از سهام شرکت فولاد هرمزگان است تا با مالکیت بخشی از سهام آن شرکت بتواند مقاصد و برنامه‌های خود را در مجموعه در مالکیت خود اجرایی کند و از ظرفیت‌های متعدد این شرکت بهره ببرد. شرکت فولاد هرمزگان که یک کارخانه تختال ۶/۱میلیون متریک تن در سال است و در مالکیت کامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان قرار دارد و شرکت لیبرتی قرار است ۵۰درصد سهام فولاد هرمزگان را خریداری کند. در واقع رفع نشدن مشکلات موجود بر سر راه نقل و انتقالات بانکی باعث شده تا شرکت لیبرتی باوجود علاقه‌مندی خود نتواند در راستای خرید سهام شرکت فولاد هرمزگان اقدام کند و مجموعه یادشده در انتظار امکان انجام مراودات بانک‌های اروپایی با بانک‌های ایرانی در دوران پسابرجام است. این مذاکرات برای خرید شرکت فولاد هرمزگان به‌عنوان تامین‌کننده مواد اولیه مصرفی برای کارخانه نیوپورت انگلیس تاکنون نهایی نشده و انجام آن منوط به کاهش ریسک مراودات بین‌المللی ایران و برقراری ارتباط بانک‌های بزرگ اروپایی با بانک‌های ایران است.
موقعیت استراتژیک فولاد هرمزگان
در همین حال مدیرعامل فولاد هرمزگان درباره فروش سهام فولاد هرمزگان گفت: با توجه به موقعیت استراتژیکی شرکت فولاد هرمزگان مشتریان متعددی تمایل دارند تا سهام این شرکت را خریداری کنند. به گفته امیرمسعود هراتیان از موقعیت‌های مناسب این کارخانه می‌توان به نزدیکی آن به آب‌های خلیج‌فارس، دسترسی به خطوط ریلی، دسترسی به اسکله، جاده‌های مناسب و دسترسی به معادن نام برد. مدیرعامل فولاد هرمزگان عنوان کرد: از بین متقاضیان خرید سهام این شرکت با یک شرکت وارد مذاکره می‌شویم اما تصمیم‌گیری برای اینکه کدام یکی از شرکت‌ها برای مذاکره انتخاب شوند برعهده سهامدار است که در این‌باره فولاد مبارکه اصفهان تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند. وی گفت: موضوع تولید و حل مشکلات صنعتگران باید در اولویت‌های اساسی مجلس شورای اسلامی قرار گیرد تا از موقعیت پسابرجام بتوان به بهترین شکل بهره برد. هراتیان عنوان کرد: رونق تولید داخلی، استفاده از ظرفیت‌های درونی کشور و استفاده هرچه بهتر از توان صنعتگران داخلی از برنامه‌های شرکت فولاد هرمزگان است. وی به آغاز عملیات اجرایی قرارداد توسعه فولاد هرمزگان از ۱/۵ به ۳میلیون تن اشاره کرد و ادامه داد: در این باره تاکنون جلسات فنی و اقتصادی با کارشناسان خارجی و شرکت‌های داخلی برگزار شده و یکی از اهداف این همکاری‌ها انتقال دانش فنی است. مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان افزود: امیدواریم با آغاز فعالیت مجلس دهم شورای اسلامی و گسترش ارتباطات بین‌المللی کشور که در دوران پسابرجام به وجود آمده، شاهد تعمیق ارتباطات مجلس شورای اسلامی و بنگاه‌های بزرگ صنعتی باشیم تا حداکثر استفاده را برای سرعت بخشیدن مسیر توسعه و پیشرفت ایران را فراهم کنیم.
حمایت از صنعت فولاد
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس دهم شورای اسلامی نیز حمایت خود را از شرکت فولاد هرمزگان اعلام کرده و گفته پیگیر مشکلات و موانع موجود در مسیر بنگاه‌های صنعتی برای به‌دست آوردن نتیجه از مجاری قانونی، تریبون مجلس شورای اسلامی و حتی در صورت لزوم طرح آنها در فرآیند قانونگذاری خواهیم بود. حسین هاشمی‌تختی به صمت گفت: فولاد هرمزگان به‌عنوان یک مزیت مهم برای استان هرمزگان و حتی کشور باید تقویت شود و شرایطی به وجوداید که در بازارهای بین‌المللی بیش از پیش موثر باشد. هاشمی‌تختی اظهار کرد: صنعت فولاد یک صنعت ویژه است و در ابتدای امر وظیفه ما حمایت از صنعت داخلی است در واقع صنعت فولاد مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین کالای صنعتی در جهان به شمار می‌آید به گونه‌ای که میزان تولید و مصرف آن نشان‌دهنده پیشرفت کشورهاست. هاشمی‌تختی ادامه داد: صنعت فولاد یکی از پایه‌های مهم کشور است و مصرف سرانه فولاد به‌عنوان شاخص برای ارزیابی صنعتی بودن یک کشور به شمار می‌رود که سرمایه‌گذاری و رشد صنعت فولاد در کشور، اقتصادی و منطقی به نظر می‌آید؛ مشروط بر اینکه محل احداث، فرآیند تولید، تامین منابع طبیعی، انرژی و مدیریت پروژه صحیح انتخاب شده باشد که یکی از بهترین مناطق در کشور برای توسعه صنعت فولاد، استان هرمزگان است آن هم به دلیل منابع خدادادی و شرایط محیطی که در این استان فراهم است.
منتخب مردم در مجلس دهم شورای اسلامی اعلام کرد: در حال حاضر هرمزگان به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید فولاد از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است و به همین دلیل نیاز است جایگاه این صنعت در سطوح مختلف و با نگاهی ویژه و اصولی بیش از پیش توسعه پیدا کند. هاشمی‌تختی افزود: با تلاش مدیران و کارکنان فولاد هرمزگان، مسئولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید به پیشرفت این صنعت مهم در استان کمک کرد زیرا تولید محصولات استراتژیک در یک کشور، در مسیر کاهش وابستگی به واردات از سایر کشورها، سیاستی است که همواره کشورها را در مسیر توسعه با شتاب بیشتری جلو می‌برد و صنعت فولاد در این مقوله از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا