ارائه خدمات اعتباری باید در اولویت برنامه‌های شعب قرار گیرد

ارائه خدمات اعتباری باید در اولویت برنامه‌های شعب قرار گیرد

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در بازدید از شعب شرق استان تهران، گفت: مشتری مداری و ارائه خدمات اعتباری و پرداخت تسهیلات، باید در صدر برنامههای شعب بانک مهر اقتصاد قرار گیرد.

به گزارش اقتصادایران آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد شرق استان تهران؛ سید ضیاء ایمانی - مدیر عامل بانک- در این بازدید که به همراه معاون امور مناطق، مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت و رئیس اداره امور شعب شرق استان تهران صورت گرفت، ضمن گفتگو با همکاران از نزدیک در جریان وضعیت شعب، مسایل و مشکلات کارکنان قرار گرفت و رهنمودهای لازم را به آنان ارایه کرد.
 
ایمانی با اشاره به ظرفیت های موجود در استان تهران، گفت: با توجه به قابلیت هایی که این استان به واسطه حضور مراکز بزرگ اقتصادی و تولیدی دارد، انتظارات از آن نیز به مراتب بالاتر است به صورتیکه این استان می‌تواند نقش موثرتری را در اجرای استراتژی‌های توسعه‌ای بانک ایفا نماید.
 
مدیر عامل بانک مهر اقتصاد با تاکید بر تلاش بیشتر همکاران به منظور تحقق اهداف سال ۹۵، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مسئولیت سنگینی را در سال جاری بر عهده ما نهادند چرا که اقدام برای رسیدن به اقتصادی مقاوم و درون زا از اهمیت ویژه و حیاتی برای کشور برخوردار است.
 
ایمانی در ادامه با بیان اینکه مشتری مداری و ارائه خدمات اعتباری و پرداخت تسهیلات باید در صدر برنامه‌های شعب بانک مهر اقتصاد قرار گیرد، گفت: تمامی کارکنان شعب باید با استفاده از دانش روز بانکداری و افزایش دانش و مهارت مورد نیاز، تلاش مضاعفی برای دستیابی به اهداف و افق های پیش بینی شده داشته باشند و با وحدت و همدلی جایگاه بانک را ارتقاء دهند.
 
مدیر عامل بانک مهر اقتصاد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، خاطر نشان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی باید تلاش کنیم سودآوری بیشتری داشته باشیم و این سود به سمتی هدایت شود که اقشار محروم جامعه از آن بهره مند شوند.
 
ایمانی با اشاره به سند راهبردی بانک مهر اقتصاد ضمن تبیین سهم بانک از بازار پولی کشور و بازده دارایی ها، اظهار داشت: باید با بررسی و تحلیل سند چشم انداز 5 ساله، برنامه های جامع و کامل ارائه کنیم.
 
وی با بیان اینکه در سال جاری جذب صرفِ منابع شاخص نخواهد بود، تصریح کرد: در سال 1395 منابع گران قیمت باید در مجموعه مدیریت شود و هزینه تامین آن کاهش یابد لذا بایستی با عزم جدی و تلاش بیشتر آن را مدیریت کرد.
 
وی سودآوری شفاف و عملیاتی را از مهم ترین برنامه های سال 1395 بیان کرد و گفت: بهینه سازی منابع و مصارف، طراحی محصولات جدید با رویکرد کاهش قیمت تمام شده پول، مدیریت سرمایه گذاری و دارایی ها و کاهش منابع گران قیمت از اولویت های سال جاری بانک به شمار می روند.
 
ایمانی با بیان اینکه بانک مهر اقتصاد ساز وکارهای لازم برای پیاده سازی بانکداری بدون ربا را مهیا کرده که چنین چیزی در شبکه بانکی کشور با این گستردگی وجود ندارد، افزود: اجرای بانکداری بدون ربا یک جنگ تمام عیار با پدیده شوم ربا است و حتی به مراتب کاری سخت تر از دوران دفاع مقدس است بنا براین باید برای این نبرد اقتصادی آماده باشیم چرا که اجرای بانکداری اسلامی از وظایف اصلی ماست و ما به عنوان یک نیروی مکتبی و ارزشی، نگرشی اعتقادی به این مقوله داریم.
 
ایمانی در تشریح موانع  و مشکلات پیش روی اجرای قانون عملیات بانکی بدون ربا، خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات عمده ی شبکه بانکی کشور، اتکاء صرف به سودآوری از طریق اعطای تسهیلات است یعنی بانک ها در جهت سودآوری، کسب درآمد و جبران هزینه ها فقط با این شیوه کسب سود کردند در صورتی که این امکان وجود داشت با استفاده از ارائه خدمات کارمزدی علاوه بر اعطای تسهیلات در چارچوب عقود اسلامی به راحتی درآمد زایی کنند.
گفتنی است در این بازدید وضعیت شعب فیروزکوه، دماوند، بومهن، پردیس، حکیمیه و فرجام  به لحاظ آراستگی، آمار منابع جذب شده در سه ماهه نخست سال جاری و مقایسه آن با سال ۹۴، نسبت مصارف به منابع، میزان مطالبات سررسید شده و غیر جاری مورد ارزیابی قرار گرفت.
 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا