جهانگیری:

واحدهای تولیدی لوازم خانگی فعالیت خوبی دارند/صنعت کشور با واحد های مشکل دارد سنجیده نشود

واحدهای تولیدی لوازم خانگی فعالیت خوبی دارند/صنعت کشور با واحد های مشکل دارد سنجیده نشود

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر این که وضع صنعت کشور را نباید با واحد های مشکل دار سنجید، گفت: به رغم فضاسازی های اخیر، واحدهای تولیدی لوازم خانگی فعال،‌وضعیت خوبی دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی شهرستان پاکدشت در جمع خبرنگاران افزود: سه واحدی که امروز بازدید کردیم، دو واحد مربوط به لوازم خانگی بود به طوری که در کشور فضایی بوجود آمده بود که لوازم خانگی از خارج وارد می شود یا اینکه وضعیت برخی واحدهای صنعتی در این بخش خوب نیست و فشارها عمدتا بر واحدهای قدیمی بود که اخیرا تعطیل شده است.
وی ادامه داد: طوری فضا ایجاد شده بود که همه واحدهای تولیدی لوازم خانگی با مشکل و بحران روبرو هستند اما الحمدالله در این بازدید مشخص شد که تعداد واحدهای تولیدی کشور بخصوص آن هایی که در لوازم خانگی فعالیت دارند از وضعیت خوبی برخوردارند.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه وضع صنعت کشور نباید با واحدهای مشکل دار سنجیده شود، گفت: واحدهایی در بخش صنعتی کشور وجود دارد که سرزنده و بانشاط هستند.
جهانگیری تصریح کرد: مهمترین نقطه بین واحدهای مشکل دار و فعال، موضوع مدیریت است که تعیین کننده است.
وی ادامه داد: بعضی واحدها با مشکل نقدینگی یا واردات کالا روبرو هستند که نیازمند اتخاذ سیاست های جدید از طرف دولت است تا از تولید داخلی محافظت شود.
معاون اول رئیس جمهوری به مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: هم در سال 93 و هم در سال 94 یکی از سیاست های نظام بانکی اولویت به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بوده است و باید این سیاست ها در سال 95 هم ادامه دهیم.
جهانگیری با بیان اینکه اولویت بانک ها باید اولویت دادن به سرمایه در گردش واحدهای صنعتی باشد، افزود: در سال 93، 340 هزار میلیارد تومان و در سال 94، 417 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی پرداخت شده است.
وی یادآور شد: در اولویت های اقتصاد مقاومتی که در سال 95 اعلام کردیم، حمایت از تولید داخل هم برای واحدهای مشکل دار و هم برای واحدهایی است که وضعیت خوبی دارند.
معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: پیش بینی لازم صورت گرفته تا از تولیدات داخلی کشور حمایت شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا