سخنگوی ذوب آهن اصفهان:

اظهار نظرهای غیرمسئولانه کمکی به تولید کشور نخواهد کرد

اظهار نظرهای غیرمسئولانه کمکی به تولید کشور نخواهد کرد

تهران- ایرنا- سخنگوی ذوب آهن اصفهان گفت: اظهارنظرهای غیرمسئولانه افرادی که در جایگاه قانونی قرار ندارند، به تولید کشور کمکی نخواهد کرد و رسانه ها نسبت به انتشار اخبار از کانال های رسمی اقدام کنند.

«محمدرضا کجباف» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: امروز سیاست ها و برنامه های بورس و فرابورس توسط مسئولان ذیربط تبیین و اطلاع رسانی می شود و اشخاصی که مسئولیتی در این زمینه ندارند، بهتر است به فعالیت های خود بپردازند.
یک عضو هیات نمایندگان اتاق تهران امروز گفته بود، واگذاری سهام ذوب آهن اصفهان در فرابورس توسط سازمان خصوصی سازی پیش از حل بدهی های این شرکت خلاف قانون است.
سخنگوی ذوب آهن اضافه کرد: براساس قانون هرشرکتی که بخواهد نسبت به واگذاری سهام خود اقدام کند، بورس و فرابورس براساس شاخص های تعریف شده، اقدام لازم را انجام می دهند و ذوب آهن نیز از این امر جدا نیست.
وی گفت: افرادی که مسئولیتی در ذوب آهن ندارند و در سازمان های بورس و فرابورس نیز تصمیم گیرنده نیستند، به جای ایجاد شبهه، تلاش خود را برای رونق بخشیدن به تولید کشور صرف کنند.
به گفته کجباف، ارزش سهام ذوب آهن با ارزشیابی کارشناس رسمی دادگستری در فرابورس عرضه شده و با میزان بدهی این شرکت همخوانی دارد و مساله بدهی به همه شرکت ها ارتباط پیدا می کند و فقط به یک شرکت مرتبط نیست.
وی یادآورشد: تلاش مسئولان و مدیران ذوب آهن، امسال برای کاهش بدهی ها و رشد تولید متمرکز شده و امروز شرکت های حاضر در بورس، همه اطلاعات خود را ارایه می دهند و مسایل به شکل شفاف عرضه می شود.
«بهنام محسنی» معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس دیروز(یکشنبه) گفته بود، در حالی سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از سازمان تامین اجتماعی و صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، بلوک 73 درصدی «ذوب» شامل پنج میلیارد و 743 میلیون و 936 هزار و 88 سهم را روی میز فروش فرابورس ایران گذاشت که به دلیل نبود متقاضی در زمان مقرر، این بلوک خریداری نداشت.
محسنی اضافه کرد: سازمان خصوصی‌سازی درخواست فروش این بلوک مدیریتی را در فرابورس ایران داده بود و در صورت درخواست دوباره این سازمان، بلوک یادشده بار دیگر در فرابورس ایران عرضه خواهد شد.
سازمان خصوصی‌سازی در نظر داشت در اجرای قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و مقررات مربوط به سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، بلوک 73 درصدی ذوب را به تفکیک 56 درصد به وکالت از سازمان تامین اجتماعی و 17 درصد به وکالت از صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، دیروز(یکشنبه) عرضه کند که بلوک یاد شده با قیمت پایه هر سهم 4116 ریال، به دلیل نبود مراجعه متقاضی معامله نشد.
«احمد صادقی» مدیرعامل ذوب آهن اصفهان درباره برنامه های این شرکت برای کاهش زیان، به تازگی گفته، امسال وارد سوددهی می شویم و برنامه شرکت برای خروج از زیان دهی است و چنانچه سودی نداشته باشیم، زیانی نیز نخواهیم داشت.
صادقی تاکید کرده بود، امسال در واقع ذوب آهن اصفهان به نقطه سر به سر (برابری سود و زیان) خواهیم رسید.
وی یادآورشد: سال های گذشته شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان دارای زیان بوده و در اواخر سال گذشته با افزایش نرخ فلزات این انتظار می رود که از زیان دهی خارج و وارد سوددهی شود.
صادقی، درباره افزایش سرمایه شرکت گفت: تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه برعهده هیات مدیره است و تصمیم نهایی را آنها اتخاذ خواهند کرد.
به گفته وی آنچه که برعهده مدیرعامل ذوب آهن بوده انجام شده و بقیه تصمیم ها برعهده سازمان های بورس، حسابرسی و هیات مدیره است.
مدیرعامل ذوب آهن ادامه داد: امسال به دلیل کاهش مصارف و برنامه ریزی تولید، توانستیم هزینه ها را کاهش دهیم؛ این کاهش هزینه ها به علاوه افزایش نرخ ها منجر به بهبود روند سوددهی شرکت خواهد شد. برنامه شرکت خروج از زیان دهی است و تاکنون بسیار موفق عمل کرده ایم.
صادقی یادآورشد: تقاضا برای تولیدات این شرکت در سال جدید افزایش یافته و نسبت به سال گذشته خوب بوده است و این روند تداوم دارد.
به گفته مدیرعامل ذوب آهن، افزایش قیمت ها و بهبود نرخ های بین المللی موجب شده تا صادرات این شرکت از نظر قیمت افزایش یابد و با بهبود صادرات، چنانچه بازار داخلی متناسب نباشد، توانمندی افزایش حجم صادرات وجود دارد.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، میزان بدهی های سال گذشته این شرکت که حاصل بهره بانکی است به میزان هفت هزار و 200 میلیارد ریال ذکر کرد که پرداخت شد و 9 هزار میلیارد ریال هم زیان داشته که در مجموع 16 هزار و 200 میلیارد ریال بود.
صادقی، تلاش برای کاهش هزینه ها، افزایش میزان فروش و افزایش تولیدات را بخشی از واقعیت های کنونی شرکت دانست و گفت: در کنار این موارد، لازم است ماهیت فنی و اقتصادی شرکت را ارتقا یابد که با تلاش نیروی انسانی محقق می شود.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان افزود: این شرکت با 2 میلیون و 500 هزار تن تولید، 17 هزار نفر کارمند و کارگر دارد و این تولید در شرکت های مشابه با کمتر از سه هزار نفر محقق می شود و برنامه امسال دستیابی به سه میلیون و 200 هزار تن است.
ظرفیت صادراتی تولیدات فولادی ذوب آهن 400 هزار تن پیش بینی شده که آمارها نشان از صدور 800 هزار تن تولیدات این شرکت در سال گذشته دارد.
امسال پیش بینی صادرات یک میلیون تن تدارک شده و قرار است تولیدات فولادی این واحد به کشورهای مختلف از جمله افغانستان و پاکستان راه یابد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا