رئیس هیئت مدیره گروه ملی صنعتی فولاد ایران :

۱۲۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی گروه ملی فولاد ایران استمهال شد

۱۲۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی گروه ملی فولاد ایران استمهال شد

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس هیئت مدیره گروه ملی صنعتی فولاد ایران از استمهال بدهی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی این واحد تولیدی به سیستم بانکی خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، حمید محمودی با اشاره به اینکه خوشبختانه با مساعدت سیستم بانکی بدهی گروه صنعتی ملی فولاد ایران استمهال شده است، اظهار داشت: بدهی این گروه صنعتی به سیستم بانکی حدود 1200 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی امروز با ظرفیت 70 درصدی به فعالیت می‌پردازد، افزود: خط تولید کارخانه کوثر گروه ملی فولاد ظرفیت دو هزار تنی دارد که در حال حاضر روزانه 1600 تن محصول تولید می‌کند. البته براساس برنامه ریزی‌ها سعی می‌کنیم این حجم تولید را به دو هزار تن برسانیم.

رئیس هیات مدیره گروه ملی صنعتی فولاد ایران افزود: خط میلگرد این گروه صنعتی که به تولید میلگردهای درشت و کلاف می‌پردازد نیز با 60 درصد ظرفیت و روزانه 500 تن محصول تولید می‌کند. البته ظرفیت این کارخانه روزانه 700 تن است که درصددیم این رقم را عملیاتی کنیم.

وی با اعلام اینکه خط تولید تیرآهن نیز با 30 درصد ظرفیت کار می‌کند، گفت: از هفته آینده این ظرفیت را به 70 درصد خواهیم رساند. هم اکنون روزانه 250 تن تیرآهن در این خط تولید می‌شود در حالیکه ظرفیت این روزانه خط تولید 700 تن است.

محمودی با بیان اینکه خط تولید لوله سازی نیز با 90 درصد ظرفیت فعالیت می‌نماید گفت: در خط فولادسازی ظرفیت هزار تنی وجود دارد اما هم اکنون با ظرفیت 700 تنی به فعالیت می‌پردازیم.

رئیس هیئت مدیره گروه ملی صنعتی فولاد ایران در ادامه با اعلام اینکه بخشی از مواد اولیه این واحد تولیدی از خود گروه تأمین و مابقی از سایر تولیدکنندگان شمش فولادی تأمین می شود، تصریح کرد: این واحد تولیدی امروز با تراکم نیروی انسانی و رکود بخش فولاد و ارزان شدن قیمت جهانی فولاد مواجه است که در صددیم با صادرات محصول به کشورهای همسایه تا حدودی رکود بازار داخلی را جبران کنیم. البته این مشکلات خاص این واحد تولیدی نیست و اکثر واحدهای تولیدی فولادی نیز با این موضوعات دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی به سایر بدهی‌های این گروه صنعتی به تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: با تدابیر انجام شده بدهی این گروه صنعتی تأمین‌کنندگان داخلی با تقسیط آنها انجام شده است که امیدواریم در آینده بتوانیم با رفع مشکلات سرعت پرداخت این مبالغ را به تأمین کنندگان خود بیشتر نماییم.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا