فولاد مبارکه پیشران مدرن سازی تجهیزات صنعت فولاد

فولاد مبارکه پیشران مدرن سازی تجهیزات صنعت فولاد

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه فولاد مبارکه پیشران مدرن سازی تجهیزات صنعت فولاد است،گفت:بهینه سازی مصرف و تولید در راستای اقتصاد مقاومتی یکی از موارد بسیار مهم بخش صنعت کشور است که با بومی کردن دانش فنی و تکنولوژی روز جهان امکان پذیر است.

 

زهرا سعیدی، با بیان اینکه رشد و توسعه صنعتی کشور بیشتر به کیفیت محصولات فولادی وابسته است تا کمیت آن‌ها،گفت:به همین دلیل فولاد مبارکه به منظور افزایش کیفیت محصولات فولادی خود و با هدف کاهش چالش های موجود در فعالسازی زنجیره تولید محصولات فولادی خود بیلت و بلوم تولید می کنند.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ظرفیت فولاد مبارکه جهت افزایش کیفیت و تلاش های این کارخانه برای مدرن سازی تجهیزات، افزود:درحال‌حاضر بیشتر محصولات تولیدی در برخی کارخانه های فولادسازی از فناوری ۴۰ سال قبل استفاده می‌کنند، در حالی که باید تولید‌کنندگان فولاد به سمت استفاده از فناوری‌های جدید سوق داده شوند تا در کنار افزایش ظرفیت‌های موجود، کالاهای تولیدی ‌از کیفیت خوبی هم برخوردار باشند.
دایره مصرف فولاد دنیا با پیشرفت تکنولوژی گسترده شده است
سعیدی ادامه داد:هم‌اکنون بیش از یک سوم تجهیزات فنی و زیر بنایی لازم برای تولید ورق‌های فولادی از نوع زنگ نزن در مجتمع فولاد مبارکه موجود است، بنابراین به راحتی می‌توان در این زمینه فعالیت مناسبی انجام داد و محصولات با کیفیت تولید کرد.
وی با بیان اینکه با توجه به تنوع موارد استفاده فولاد در دنیا و گسترده شدن دایره مصرف فولاد با پیشرفت تکنولوژی، تولید فولاد نیز همگام با پیشرفت تکنولوژی تغییرات بسیاری داشته است،اظهار کرد:درپی این تغییرات تولیدکنندگان سعی در بالا بردن بهره‌وری و استفاده از انرژی و سوخت‌های ارزان‌تر با توجه به محیط جغرافیایی خود کرده‌اند، لذا فولاد مبارکه نیز با تولید بیلت و بلوم تولید با کیفیت را در دستور کار خود دارد.
رشد توسعه صنعتی هر کشور  وابسته به رشد صنایع فولادی آن کشور  است
سعیدی با اشاره به اینکه با حضور صنعت فولاد در یک منطقه انتظار می رود بر فرایند توسعه، فرهنگ، سطح دانش، اشتغال زایی، پژوهش، آموزش و تجارت آن منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد، افزود:در اقتصاد امروز جهان صنایع فولادی را مادر صنایع دانسته و رشد توسعه صنعتی هر کشور را وابسته به رشد صنایع فولادی آن کشور عنوان می کنند.
وی افزود:بهینه سازی مصرف و تولید در راستای اقتصادمقاومتی یکی از موارد بسیارمهم بخش صنعت کشور است که با بومی کردن دانش فنی و تکنولوژی روز جهان امکان پذیر است.
عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،با اشاره به خسارت های زیست محیطی فولادمبارکه در شهرستان مبارکه تصریح کرد:مردم شهرستان مبارکه باید حُسن حضور صنعت فولاد را در پای سفره های خود احساس کنند و نفع این صنعت در منطقه هزینه شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا